Skip to main content
Finanțare și AsigurareInterviuriMobilitate urbanăMOTOsportȘtiri moto

ATH Moto: Guvernul pune în pericol vânzările de motociclete în 2024

By 29 ianuarie 2024No Comments

ATH Moto

2024

ATH Moto: Guvernul pune în pericol vânzările de motociclete în 2024

În contextul recentelor modificări propuse de Guvern pentru programul RABLA în 2024, reducerea substanţială a subvenţiilor şi înăsprirea condiţiilor de eligibilitate vor scădea vânzările de motociclete noi cu până la 50%, avertizează ATH Moto.

„Suntem profund îngrijoraţi de efectele pe termen lung pe care aceste schimbări le vor avea asupra industriei noastre. Reducerea subvenţiilor va limita accesul cumpărătorilor la motociclete noi şi eficiente din punct de vedere al emisiilor, inclusiv electrice, contrar obiectivelor programului RABLA de a susţine un mediu mai curat”, afirmă Sebastian Ivan, directorul de marketing al ATH Moto.

Scăderea pieţei motocicletelor şi mai ales amânarea adoptării de vehicule „verzi” ar putea avea un impact semnificativ asupra mobilităţii urbane şi, totodată, asupra obiectivului de reducere a poluării în marile aglomerări urbane ale României. Motocicletele sunt adesea considerate o alternativă eficientă şi rapidă la traficul urban aglomerat, oferind o soluţie de deplasare mai agilă comparativ cu autovehiculele. Reducerea accesului la motociclete noi şi eficiente ar putea limita această opţiune de mobilitate, crescând dependenţa de autovehiculele tradiţionale. În consecinţă, vom asista în continuare la creşterea congestionării traficului, creşterea timpilor de deplasare şi la un impact negativ asupra calităţii aerului urban.

Această preocupare este împărtăşită de importatorii şi producătorii de vehicule, care se confruntă cu riscul de faliment din cauza stocurilor pregătite pentru 2024, care acum pot rămâne nevândute din cauza unei eventuale creşteri exponenţiale a importului de vehicule second hand.

Scăderea valorii tichetelor RABLA este pusă în contextul deficitului bugetar al României şi al noilor măsuri luate de Guvern pentru reducerea acestui indicator.

„Dialogul constructiv şi colaborarea între guvern şi actorii din industrie, mai ales cei din mediul privat, care simt cel mai bine pulsul economiei, sunt esenţiale pentru a găsi soluţii echilibrate care să susţină dezvoltarea durabilă şi să protejeze mediul”, adaugă Sebastian Ivan.

Programul RABLA a reprezentat încă de la început un impuls pentru dezvoltarea pieței moto din România, unul de care era mare nevoie. Astfel de programe, împreună cu proiecte legislative – cum este 125B – sunt esențiale pentru impulsionarea vânzării de motociclete și scutere în țara noastră. Trebuie privit dincolo de interesul comercial al unor entități care comercializează vehicule pe două roți, pentru că nu este vorba doar e acest lucru.

Mobilitate urbană

Trăim în orașe care sunt tot mai sufocate de trafic și soluții pe termen scurt nu este ușor să găsești. Se încurajează mersul pe jos, mersul cu bicicleta, dar nu mereu sunt soluții viabile. Transportul în comun, din păcate, nu oferă eficiența și confortul care ar fi necesare să anuleze nevoia deplasării cu vehicule personale..

Am tot făcut teste de mobilitate urbană – și noi, alături de colegii din cadrul FEMA – Federația Europeană a Asociațiilor de motocicliști – și rezultatele sunt mereu clare. Nimic nu bate un scuter în lupta cu traficul urban și este urmat îndeaproape de motocicletă. Mașina, transportul în comun, trotineta sunt alternative de deplasare, dar nu se apropie de eficiența transportului pe 2 roți motorizate.

Reducerea poluării

Nu mai este un subiect de dezbatere faptul că transportul cu motociclete și scutere produce mai puțină poluare decât deplasarea cu mașina personală. Pentru un aer mai curat, ne dorim mai multe astfel de vihicule în trafic. Dacă achiziția de motociclete și scutere va deveni mai costisitoare și mai puțin atractivă, există riscul creșterii de achiziții de unități second hand, unele nefiind prea prietenoase cu mediul.

Vânzările de motociclete și scutere își vor continua creșterea, pentru că, odată ce ai încercat mersul pe două roți, este greu să renunți la el. Important este însă să încurajăm achiziția de unități care să protejeze și timpul celui care le folosește, dar și mediul în care trăim cu toții.