Skip to main content
Știri moto

Ducati Scrambler 10° Anniversario Rizoma: italienii sărbătoresc cu stil

By 21 octombrie 2024No Comments

Ediție limitată la 500 de unități

Bazat pe a doua generație Ducati Scrambler

Ducati Scrambler aniversează 10 ani de la debut cu o ediție specială alături de Rizoma

Ce aduce în plus ediția specială Rizoma 10 Anniversario?

Această ediție specială nu modifică niciun aspect constructiv al motocicletei, specificațiile sale fiind neschimbate față de alt Scrambler de generație 2024-2025. Întreg conceptul se bazează pe combinația de culori și pe accesoriile alese special de la Rizoma.

Un prim element distinctiv este rezervorul de carburant, ce poartă numele ediției speciale. Urmează oglinzile laterale, mutate în capetele de ghidon, parbrizul special, scărițele cu același finisaj și șaua cu un profil distinctiv.

Din punct de vedere tehnologic, nu lipsește ABS Cornerning și Ducati Traction Control, precum și mai multe moduri de rulare. Ceasurile de bord integrează un ecran TFT de 4.3 inchi pe care puteți vedea informații-cheie de rulare și vă ajută să personalizați anumite aspecte ale felului în care răspunde motocicleta la comenzi. Iluminarea este full LED, iar Ducati Quick Shift este integrat în standard.

Ediția specială Anniversario Rizoma vine cu o culoare distinctivă, numită Metal Rose. Acesta este pus în valoare de carene albe pe un șasiu de culoare negru, menit să accentueze elementele finisate în nuanța special aleasă pentru această variantă.

Putem vedea finisajul dedicat pe capacul ambreiajului, pe parbriz și pe mai multe elemente ale motocicletei. Această combinație de culori este realizabilă și pentru cei care plănuiesc o împrospătare a aspectului motocicletei lor, fiind bazată pe o alternanță de alb și negru, împreună cu accente într-o nuanță diferită. În funcție de inspirația personală și formele motocicletei, aveți șansa să imitați acest look și ”acasă”.

10 ani de Scrambler, două generații

Cea de-a doua generație de Scrambler din era modernă Ducati a debutat în 2023. Precedentul model a fost lansat în 2014, ceea ce înseamnă că anul 2024 marchează zece ani de prezență pe piață pentru acel model, ceea ce a a adus un val nou de clienți pentru marca italiană.

Ducati și Rizoma nu sunt la prima colaborare și nici măcar la prima ediție aniversară împreună, așa că era normal să vedem o altă motocicletă personalizată în baza experienței comune a celor două mărci. Dacă judecăm după declarațiile celor de la Ducati, aceasta nu este o simplă motocicletă, ci o întreagă declarație de stil și identitate.

Doar 500 de unități ale acestui model vor fi oferite la nivel global, deci dacă aspectul acestei motociclete vă atrage, ar fi indicat să contactați cel mai apropiat dealer al mărcii italiene ca să puteți plasa o comandă în speranța că prindeți loc.

De cele mai multe ori, motocicletele în ediție limitată ajung să fie rezervate încă din ziua în care sunt dezvelite. Unele dintre ele ajung din nou pe piață ulterior, la un preț apropiat de cel de vânzare sau chiar mai ridicat, în funcție de cât de puțin rulat a fost exemplarul în cauză.

În materie de popularitate, Scrambler este al treilea cel mai bine vândut model din gama Ducati, cel puțin dacă ne uităm la cifrele din 2023. La momentul respectiv, între ianuarie și iunie 2023, pe primul loc în ierarhia vânzărilor Ducati la nivel global era Multistrada V4, urmat de Monster și Scrambler.

Italia a fost piața numărul unu pentru Ducati în 2023, urmată de Statele Unite ale Americii și Germania. Anul trecut a fost al treilea cel mai bun în materie de vânzări pentru marca din Borgo Panigale, încheiat cu 58.224 de unități vândute la nivel global. Vârful a fost 2022, cu 61.562 de unități, în caz că erați curioși.

Specificații tehnice Ducati Scrambler Rizoma 10°Anniversario

La fel ca frații din restul gamei Scrambler, vorbim despre un propulsor cu doi cilindri, despărțiți la 90 de grade și formând litera L. Fiecare cilindru are două supape cu distribuție Desmodromică, iar răcirea este pe aer.

Cilindreea totală este de 803 cmc, cu un raport de compresie de 11:1, în contextul unui alezaj de 88 de milimetri și a unei curse de 66 milimetri. Puterea maximă este de 73 de cai-putere la 8.250 rpm, în timp ce cuplul maxim este de 65.2 Nm la 7.000 rpm.

Cadrul este tubular de tip trellis, din oțel, finisat într-o nuanță nemetalizată de negru. Furca față inversată este Kayaba, cu jambe de 41 mm și prezintă o roată de 18 inchi echipată cu pneuri Pirelli MT 60 RS de 110/80 R18.

Roata spate are un amortizor Kayaba cu preîncărcare reglabilă și prezintă o jantă de 17 inchi și o anvelopă Pirellit MT 60 RS de 180/55 R17. Cursa suspensiei față este de 150 mm, iar suspensia spate are și ea o cursă tot de 150 mm.

Frâna față este pe disc de 330 mm, cu etrier radial cu patru pistonașe și cornering ABS de la Bosch în standard. Frâna spate este tot pe disc, dar de 245 mm, cu etrier flotant cu un singur pistonaș, de asemenea echipată cu ABS Cornering de la Bosch.

Masa totală fără carburant este de 176 kilograme. Rezervorul are o capacitate de 14,5 litri. În funcție de șaua aleasă, înălțimea la șa este de 795 mm în standard, respectiv 780 mm în varianta cu șaua cea mai coborâtă, respectiv 810 cu șaua cea mai ridicată.