Benelli își extinde din nou gama
Primul său motor cu 2 cilindri în V
Benelli și-a extins gama cu un bobber, un TRK mai mare și alte noi modele
Debut european pentru Benelli Leoncino Bobber
Primul bobber de la Benelli poartă și numele Leoncino. Odată cu prezentarea de la EICMA 2024, modelul a debutat și în Europa, după ce a fost prezentat în premieră în China cu o lună în urmă.
Leoncino Bobber este primul model Benelli din această categorie și marchează încă o premieră pentru marcă: lansarea unui motor cu doi cilindri în V. Agregatul are un V la 60 de grade, este răcit cu lichid, respectă normele Euro5+ și dezvoltă 35 de cai-putere și 36 Nm. Puterea maximă este atinsă la 8,000 rpm, iar cuplul maxim este livrat la 4,500 rpm. Transmisia sa manuală este cu șase trepte.
Specificațiile prezentate deja pe piața din China implică o viteză maximă de 152 km/h, precum și un rezervor de carburant cu o capacitate de 15 litri. Înălțimea la șa este de 730 de milimetri.
Masa proprie este de 170 de kilograme în regim gata de mers. Tot pe partea de specificații, avem un disc pe față cu etrier radial și un disc spate cu etrier flotant. Furca față este inversată, în timp ce suspensia spate constă din două amortizoare duble. Este o soluție clasică pentru acest tip de motocicletă, așa cum este și cadrul din oțel de tip leagăn dublu.
Pentru piața din Europa, Leoncino Bobber 400 va fi oferit alături de trei nuanțe: Onix Grey, Desert Tan și Midnight Black. Iese în evidență și prin iluminarea LED față și spate, precum și prin prezenta unui bord TFT cu posibilități de conectivitate smartphone.
Detalii mai multe și prețuri vom avea abia la începutul anului 2025.
Noutăți în gamele TRK și BKX
Noul membru al familiei TRK se numește 902 Xplorer și vine cu cel mai mare motor oferit până acum de marca din Pesaro în segmentul adventure-touring. Povestim despre un agregat de 904 cmc, cu doi cilindri în linie, răcit cu lichid și care respectă normele Euro 5+.
Motorul lui TRK 902 Xplorer asigură 100 de cai-putere și 90 Nm, iar baza pentru el a fost modelul QJ 800, al concernului Qianjiang Motorcycle Group, ce deține marca Benelli din 2005 și era cunoscut în Europa înainte de acest moment pentru brandul Keeway. Tot în acest an, QJMotor a cumpărat marca Morbidelli.
Revenind la TRK, modelul 902 Xplorer are roată față pe 19 inchi și roată spate de 17 inchi, iar aceasta din urmă prezintă o jantă cu spițe. Specificațiile sale mai includ un rezervor de 22 de litri, lumini de zi cu LED, faruri LED și stopuri LED, precum și parbriz reglabil electric.
Deși seamănă cu frații mai mici din gama TRK, Benelli afirmă că noul 902 Xplorer vine pe o platformă tehnică nouă. Debutul său comercial va avea loc în anul 2025. Abia din primăvară vom ști când ajung primele unități la dealeri.
O altă noutate în gama Benelli o reprezintă noile modele BKX. După ce în 2023 a fost prezentat în premieră BKX 300 S, tot la EICMA, anul acesta avem frații BKX 125 și BKX 125 S. Modelul cu S în coadă este o sportivă, în timp ce BKX-ul este un adventure-touring. Evident, modelele de 125 cmc sunt destinate celor cu permis A1, în timp ce frații mai mari sunt pentru riderii cu permis A2.