Skip to main content
Știri moto

Honda CB1000 Hornet debutează alături de o variantă SP și alte noutăți

By 15 octombrie 2024No Comments

Motorul lui CBR1000RR Fireblade pe un naked

Lansarea unei variante de performanță: CB1000 Hornet SP

Honda Hornet revine la patru cilindri pentru versiunea CB1000. Și asta nu e tot!

Hornet 2025 cu motor cu patru cilindri în linie

La un an de la prezentarea prototipului lui CB1000 Hornet la EICMA 2023, avem în sfârșit varianta de serie a Hornetului de 1.000 cmc. Da, acest model trebuia să fie de generație 2024, dar nu a fost omologat astfel, iar niponii au preferat să mai lucreze puțin și i-au dezvoltat și o variantă de performanță în paralel, iar ele au debutat împreună.

Așadar, la un an de la prezentarea prototipului lui CB1000 Hornet, acum avem două variante de Hornet cu motor de 1.000 cmc, cu patru cilindri în line – aceasta din urmă fiind un element important în rețeta Hornet, dacă întrebați fanii înfocați ai modelului.

Motorizarea cu patru cilindri în linie vine de la CBR1000RR Fireblade și dezvoltă 152 de cai-putere la 11.000 rpm și 104 Nm la 9.000 rpm. Transmisia cu șase trepte din compania agregatului are rapoarte scurte.

Propulsorul stă într-un cadru din aluminiu de tip perimetral, ce îmbracă motorul în stânga și în dreapta și oferă un plus de rigiditate torsională. Acest tip de cadru, cunoscut și sub numele de cadru-diamant, este folosit de obicei de motocicletele super-sport, dar cei de la Honda au decis să îl implementeze pe un roadster pentru a asigura un comportament pe măsura motorizării.

În standard, avem suspensie Showa SFF-BP cu furci inversate și etrieri de frână Nissin față și spate. Pentru roata față, avem etrieri Nissin montați radial, cu patru pistonașe fiecare, în timp ce roata spate are un etrier Nissin monopiston.

Honda nu a dezvăluit specificațiile complete ale sistemului de frânare, dar aceastea vor fi detaliate în curând, deoarece noul Hornet de 1000 a fost omologat pentru circulația pe drumurile publice – fix pasul pe care îl așteptau fanii încă de acum un an, când a fost prezentat prototipul acestuia.

Indiferent de varianta de motorizare, avem o schimbare estetică față de modelul de 750 cmc, sub forma unui bloc optic frontal dublu, cu LED, încastrat într-o mască nouă și cu un mini-parbriz integrat.

Forma rezervorului este și ea puțin schimbată față de versiunile precedente de Hornet, așa cum este și cazul șeii și a codiței. Există și un ”pinten” decorativ implementat sub propulsor. Toate aceste elemente mizează pe aspectul de streetfighter, o latură în care Honda nu s-a aventurat prea mult cu modelele de serie. Am putea considera aceste variante drept răspunsul la popularitatea gamei MT de la Yamaha, în special a variantei MT-10.

În 2023, CB750 Hornet a fost cel mai bine vândut model din clasa sa în Europa, deci cei de la Honda au deja un câștigător pe această parte, așa că doar mizează mai mult pe o direcție poate așteptată de cei care nu au fost mulțumiți de puterea sau specificul agregatului de 750 cmc.

Ce oferă în plus varianta SP a lui Honda Hornet 2025?

În loc de un simplu set de stickere sau mici modificări la suspensie, Honda nu s-a abținut și a pus tot ce se poate pune mai bun pe un naked în 2024 pentru varianta SP a Hornet-ului de 1.000 cmc.

Până să intrăm mai tare în detalii, vă spunem doar că noul cadru aduce un plus de rigiditate torsională de 70% în comparație cu cel al modelului pe care îl înlocuiește, CB1000R. Acesta din urmă prelua o variantă cu mai puțină putere a motorului lui CBR1000RR Fireblade și era naked-ul neo-retro al celor de la Honda, găsit în gama acestora până de curând.

Revenind la noua variantă de Hornet, în standard, Honda CB1000 Hornet SP vine cu amortizor spate Ohlins TTX36 reglabil, quickshifter (opțional pe celelalte variante) și sistem de frânare cu etrieri Brembo Stylema.

Motorizarea variantei SP are un cuplu maxim de 107 Nm și o putere maximă de 157 de cai-putere, în caz că nu erau suficienți cei 152 ai variantei de 1.000. Nu ne plângem, să nu ne înțelegeți greșit!

Chiar și cu acest nivel de putere, nu avem cel mai puternic naked de pe piață, deși este clar că agregatul din dotare ar fi putut asigura o valoare mai ridicată dacă nu ar fi fost temperat de inginerii mărcii. Nu avem nicio îndoială că era posibilă o variantă cu și mai multă putere, dar întrebarea potrivită este dacă aceasta ar fi ajuns să fie folosită suficient de des de suficient de mulți clienți încât să aibă sens.

Varianta SP a lui CB1000 Hornet va fi oferită exclusiv în nuanța Matt Ballistic Black Metallic, cu furci ale suspensiei aurite și roți finisate în nuanța desert gold.

Ce alte dotări mai are Hornet de generație 2025?

Între timp, ceilalți proprietari de CB1000 Hornet de generație 2025 vor trebui să aleagă între Matt Iridium Gray Metallic, Pearl Glare White și Grand Prix Red.

Indiferent de motorizare, Hornetul de generație 2025 are mai multe moduri de rulare, inclusiv unul personalizabil de rider. Aceste moduri de rulare sunt prezente și pe actuala generație de Hornet de 750 cmc, dar adaptate la comportamentul agregatului de 1.000 cmc.

Modurile de rulare implică mai multe configurații de putere, frânare de motor, control al tracțiunii prin Honda Selectable Torque Control și reglarea intensității frânei de motor.

Nu lipsește ecranul TFT full color, conectivitate Honda RoadSync, și Honda Emergency Stop Signal. Evident, nu lipsește ABS-ul, injecția electronică și alte dotări pe care le considerăm obligatorii pe o motocicletă nouă vândută în Europa începând cu 2025.

Cât costă noua versiune de Honda Hornet și când o poți cumpăra?

Este prea devreme să vorbim despre prețuri sau disponibilitate pentru acest model, având în vedere că tocmai a fost prezentat oficial drept motocicletă de generație 2025.

În viitorul apropiat, sperăm să primim o cotație oficială de preț de la importatorul Honda în România. Până atunci, putem spera că niponii au reușit să obțină un preț cât mai competitiv pentru acest pachet.

Vă puteți aștepta să îl găsiți în primăvară în showroom-urile Honda din țară, moment în care ar trebui să apară și primele unități de test ride. De îndată ce vom avea una disponibilă, vom face și noi un test cu aceasta.