Honda X-ADV a primit un facelift pentru 2025
Facelift-ul aduce schimbări tehnologice și estetice
Honda X-ADV 750 generație 2025: iată ce e nou
Ce este Honda X-ADV 750 și ce ne propune?
În 2017, Honda a lansat modelul X-ADV 750 pe piață. Acesta venea cu motorul lui NC750, transmisie DCT și o caroserie de maxi-scuter.
În plus față de toate acestea, avea și o configurație care îl făcea capabil să meargă pe drumuri mai puțin bune. Nu neapărat în regim off-road, deși puteai să mergi și pe drumuri lipsite de asfalt dacă doreai.
Modelul X-ADV 750 a fost o propunere care a atras peste 76.000 de clienți potrivit cifrelor prezentate de Honda. Rezultatul îl califică drept un best-seller atât în segmentul maxi-scuter, cât și în regnul motocicletelor.
Italia, Franța și Spania sunt cele mai mari piețe pentru acest model, cu peste 60.000 de unități comercializate acolo. Bine de știut dacă sunteți în căutarea unui model second-hand, nu?
Acest facelift nu este primul din gama X-ADV, modelul fiind actualizat în 2018 și în 2021, chiar dacă acelea au fost mai mult modificări de ordin tehnic.
Chiar dacă roțile sale relativ mici (17 inchi față și 15 inchi spate) și aripa față apropiată de roată limitau capacitățile efective în off-road, acestea erau totuși mai bune decât ale unui maxi-scuter convențional.
În plus, reglajul suspensiei favoriza confortul, deci îți era mai ușor să parcurgi mulți kilometri la bordul lui X-ADV. Aceste calități nu au fost alterate odată cu facelift-ul, deci cei care au apreciat cum mergea X-ADV 750 nu ar trebui să fie dezamăgiți de modelul restilizat.
Din contră, ni se suflă în cască faptul că a fost optimizat pentru mai mult confort și un plus de spirit practic, deci ar trebui să fie și mai pretabil pentru călătorii lungi sau pentru navetă între orașe, așa cum tinde să fie folosit de majoritatea clienților săi în Europa de Vest.
De notat faptul că maxi-scuterele sunt deosebit de populare în Italia, Franța și Spania, iar configurația cu DCT îl face pe X-ADV să aibă un avantaj în fața rivalilor care folosesc transmisii cu variație continuă.
Ce aduce nou facelift-ul în gama X-ADV?
Prima schimbare pe care o vei remarca la varianta restilizată este noua carenă față, ce înglobează blocuri optice duble full LED cu tot cu lumini de zi LED și semnalizatoare integrate.
Șaua este mai groasă, dar remodelată pentru a permite urcarea mai ușoară, iar inginerii s-au concentrat pe mai multe schimbări menite să-l facă pe X-ADV mai confortabil și mai practic.
Propulsorul păstrează puterea maximă de 43.1 kW și cuplul maxim de 69 Nm, în timp ce consumul mixt este declarat la 3.6 litri la sută. Transmisia DCT a fost revizuită pentru plecări mai line de pe loc, dar și control mai bun la viteze de sub 10 km/h, ceea ce o face mai plăcut și mai ușor de manevrat în mediul urban.
Cadrul tubular din oțel este nemodificat, iar furca față inversată prezintă jambe de 41 mm, în timp ce suspensia spate este de tip Pro-Link cu monoamortizor și braț oscilant din oțel. Etrierii față dubli sunt montați radial și au câte patru pistonașe, strângând câte un disc flotant de 296 mm, în timp ce roata spate are un disc de 240 mm și etrier flotant.
Ceasurile de bord prezintă un nou ecran TFT de cinci inchi, revizuit și echipat cu posibilități noi de conectivitate, în linie cu ceea ce găsim pe modelele recentl ansate în gama Honda. De asemenea, butoanele de comandă au fost iluminate pentru a facilita utilizarea acestora.
Honda a crescut procentul de materiale sustenabile și reutilizate la nivelul carenelor și al altor componente. Există 25 de elemente de caroserie realizate din aceste materiale, ceea ce este un rezultat fără precedent pentru oricare model Honda. Materialul respectiv se numește Durabio și face parte din planul mărcii de a utiliza numai materiale sustenabile până în 2050.
O altă noutate este posibilitatea de a comanda noul X-ADV în trei culori noi: Graphite Black, Matte Deep Mud Gray sau Pearl Glare White. Există și o ediție specială oferită pe galben, numele oficial al nuanței fiind Matte Gold Finch Yellow, ce include și grafică în două tonuri.
Ce dotări speciale are și cât costă?
Încă din imaginile de prezentare, Honda ne arată posibilitatea de a monta cutii laterale de bagaje și un topcase. Acestea din urmă fac parte dintr-un set, pe care sperăm să îl vedem la un preț special odată cu X-ADV.
Deși puteai să cumperi și până acum diferite cutii de bagaje și asemenea sisteme pentru X-ADV, integrarea din fabrică a unui asemenea configurații este greu de depășit de soluțiile aftermarket. Depinde, evident de nevoile și preferințele fiecăruia.
Un punct important care va face călătoriile extraurbane mai ușoare pe X-ADV de generație 2025 este echiparea standard a unui sistem de cruise control. Mai avem și parbrizul reglabil, împreună cu o șa redesenată.
Tempomatul se activează de la blocul de comenzi de la mâna dreaptă, iar reglajele le faci de la blocul de comenzi accesat cu mâna stângă.
Ne așteptăm să vedem primele unități X-ADV de generație 2025 în showroom-urile Honda începând cu primăvara anului viitor. Este al doilea cel mai bine vândut model Honda în prezent, fiind depășit doar de CB750 Hornet, dar și al patrulea cel mai bine vândut model de adventure din Europa în 2023.
Este clar că Honda va face tot posibilul să aducă generația 2025 a lui X-ADV 750 cât mai repede în reprezentanțe, ca să poată comercializa cât mai multe unități. Evident, statele din Europa de Vest vor avea prioritate la comenzi și livrări datorită popularității înregistrate de acest model în acea regiune, dar asta nu înseamnă că nu puteți plasa o comandă la un dealer Honda cât de curând doriți.