Motocicletele electrice sunt viitorul
Primii ani de motociclism electric au fost presărați cu zvonuri despre puterea impredictibilă pe care motorul o trimitea la roată, care putea trimite, la rândul ei, riderul pe asfalt. Acum, motocicletele electrice au traction control, ABS cornering și alte dotări pentru controlul stabilității, iar „veștile” despre această problemă s-au stins. Tehnologia aceasta nu a dispărut, ci, bineînțeles, a evoluat.
O altă problemă a motociclismului electric este reprezentată de bateriile cu litiu care, dacă nu sunt bine izolate, pot lua foc din cauza umezelii infiltrate. Motocicletele moderne consacrate au carcase solide și ermetice pentru baterii, aşadar este foarte puțin probabil să călărești o bombă pe două roți.
Totuși, dacă motocicleta electrică reprezintă un pericol pentru cineva, acela ar putea fi pietonul. După ce s-a concluzionat că silențiozitatea vehiculelor electrice și hibride poate reprezenta un pericol pentru pietoni, mai ales pentru cei orbi sau cu alte deficiențe, au început să se ivească prin lume propuneri legislative pentru introducerea unui standard de zgomot minim care să fie perceput în mediul ambiental. Lipsa zgomotului cu care sunt asociate motocicletele electrice le face niște prezențe fantomatice, care se furișează pe la spatele tău și îți pot pune viața în pericol.
O altă preocupare ar putea fi cheltuielile necesare schimbării bateriei, dar aceasta are cam cinci ani de garanție și, ținând cont atât de faptul că un plin de curent ar putea costa maximum 10 lei și nu 100, cât şi de faptul că nu există lucrări de întreținere regulată și reparații neprevăzute ca la o motocicletă clasică (cu mii de piese separate și multe lichide care fac operațiuni diverse), pe termen lung o motocicletă electrică poate fi o investiție foarte bună. Cum și timpul pe care l-ai petrece prin service sau lucrând la motocicletă înseamnă bani, vorbim, per ansamblu, de mai mulți bani pentru rider.