1.000.000 GS cu motor boxer
BMW Motorrad
Momente de importanță istorică pentru BMW Motorrad
În 2023, producătorul german de motociclete BMW Motorrad are multe de celebrat, printre elementele marcante numărându-se GS-ul cu numărul un milion, respectiv un nou model din această gamă, care va fi prezentat în septembrie.
Pe 21 iunie 2023, cel de-al 1.000.000-lea GS echipat cu un motor boxer – un BMW R 1250 GS – a ieșit de pe linia de producție a fabricii BMW Motorrad din Berlin-Spandau, marcând, astfel, o etapă de referinţă din istoria bogată a producătorului german. Mai mult, tot în acest an, pe 28 septembrie, compania va sărbători încă un moment important: cea mai nouă ediție a deja legendarului BMW GS cu motor boxer – R 1300 GS – va fi prezentată la inaugurarea BMW Motorrad Welt din Berlin.
BMW R 80 G/S: Scânteia inițială pentru un nou segment de motociclete
În toamna anului 1980, BMW Motorrad a lansat R 80 G/S, o motocicletă care a combinat pentru prima dată două sfere ale motociclismului: off-road și on-road. Ceea ce a început cu o cilindree de 798 centimetri cubi și 50 CP s-a dezvoltat, de-a lungul a mai bine de patru decenii, într-un enduro touring de înaltă tehnologie – BMW R 1250 GS. Acesta este echipat cu o tehnologie de ultimă generație a șasiului, dar şi cu sisteme de control electronic precum ABS, controlul tracțiunii, controlul cuplului de rezistență al motorului, suspensie semi-activă și multe altele. Datorită progresului continuu și consecvent, modelele BMW GS cu motor boxer au devenit cele mai căutate modele de enduro touring din lume.
Cum a apărut modelul GS?
Motocicletele BMW sunt fabricate la Berlin din anul 1969, iar modelele BMW Motorrad GS cu motoare boxer, din 1980, când BMW Motorrad a prezentat în sudul Franței primul enduro touring de mari dimensiuni din lume, R 80 G/S. De atunci, BMW Motorrad a stabilit standardele în acest segment şi continuă să scrie povești de succes.
Conceptul BMW GS a fost dezvoltat în perioada 1978 – 1980, iar rădăcinile sale se află în sporturile off-road. În această perioadă, inginerii și mecanicii au dezvoltat un prototip gata de omologare fără un contract oficial de dezvoltare, care a făcut senzație atât în off-road, cât și pe șosea, cu cele mai bune caracteristici de pilotaj. Conducerea BMW Motorrad GmbH a fost imediat convinsă de succesul modelului și a dat undă verde proiectului – în mai puțin de 21 de luni, BMW a prezentat rezultatul publicului: R 80 G/S.
Între 1980-1987, R 80 G/S a fost sinteza perfectă între off-road și on-road. Odată cu el, s-a născut segmentul de motociclete de adventure touring de talie mare, care domină piaţa și astăzi.
La fel ca atunci, cu modelul GS, pilotul are motocicleta sub control în orice situație de drum și se bucură de confortul excepțional chiar și pe distanțe lungi, fie că este vorba de autostradă, drum de pământ sau teren neasfaltat.
BMW GS cu motor boxer: Combinația legendară de experiență pe șosea, off-road și pe distanțe lungi
„Cu R 80 G/S și abilităţile sale de a se comporta extraordinar atât pe șosea, cât și în afara drumului, atât în ture de zi cu zi, cât şi pe distanțe lungi, BMW Motorrad a creat, în 1980, noul gen de motociclete de enduro touring. BMW GS cu motor boxer a devenit un simbol, care a obținut un succes global în acest segment. Mai mult: BMW GS a devenit o legendă și, în același timp, o piatră de temelie indispensabilă în gama de modele BMW Motorrad. Atuurile sale remarcabile, cum ar fi performanțele dinamice, calitățile în off-road, confortul oferit pe distanțe lungi și fiabilitatea, au fost de atunci dezvoltate continuu de BMW Motorrad și transferate cu mare succes în alte serii de modele BMW Motorrad. Prin urmare, sunt foarte încântat că astăzi, și mai ales în anul aniversar „100 de ani de BMW Motorrad”, putem contribui cu o etapă majoră la istoria BMW Group: motocicleta BMW GS cu motor boxer cu numărul 1 milion. Sunt la fel de încântat că istoria unică a modelelor BMW Motorrad cu motoare boxer va fi completată, în curând, de un capitol interesant, cu numeroase inovații: mai exact, cu noul R 1300 GS”, a declarat Dr. Markus SCHRAMM, CEO, BMW Motorrad.
BMW GS cu motor boxer cu numărul 1 milion este un R 1250 GS Triple Black Style și a fost sărbătorit cum se cuvine pe 21 iunie 2023, în timpul unei ședințe de lucru la uzina BMW Motorrad din Berlin-Spandau.
Noul BMW R 1300 GS: În premieră, la ceremonia de deschidere a BMW Motorrad Welt Berlin din 28 septembrie 2023
Sărbătorile care marchează cea de-a 100-a aniversare a BMW Motorrad continuă în ritm alert în acest an. După marea petrecere de la Zilele BMW Motorrad, din 7-9 iulie, unde s-au reunit mii de pasionați de motociclete din întreaga lume, BMW Motorrad Welt își va deschide oficial porțile pe 28 septembrie. În noua „inimă a mărcii” – situată chiar lângă uzina BMW Motorrad din Berlin-Spandau – va fi prezentat, în cadrul unui eveniment de deschidere exclusivist, noul și mult așteptatul BMW R 1300 GS. Fanii interesați vor avea ocazia să urmărească ceremonia de deschidere prin intermediul transmisiunii în direct pe reţelele sociale ale BMW Group și BMW Motorrad. Din 30 septembrie 2023, BMW Motorrad Welt din Berlin va fi deschis tuturor vizitatorilor.
Text: Adina TUDOR
Foto: BMW Motorrad