3 motociclete mai bune...
...pentru începători și nu numai.
Honda crește standardele de calitate la motocicletele dedicate posesorilor de categorie A2
Unii viitori motocicliști sunt mai micuți, ori de statură, ori de vârstă, iar asta nu le permite întotdeauna să ia categoria A sau să conducă motociclete pentru categoria A și sunt forțați de împrejurări să ia calea de mijloc, obținerea categoriei A2.
Chiar dacă unii producători pot instala kituri de reducere a puterii motocicletelor pentru a putea fi folosite de purtătorii de categorie A2, Honda produce o gamă dedicată chiar acestor motocicliști încă din 2013, când Uniunea Europeană a armonizat legislația rutieră europeană și a convenit asupra emiterii unui singur tip de permis pe întregul ei teritoriu.
Astfel, odată cu categoria A2 europeană, au luat naștere motocicletele Honda cu motoare în linie de 35 kW, 471 cm3: naked-ul CB500F, sportiva CBR500R, aventurosul CB500X și foarte cunoscutul cruiser Rebel 500.
Statisticile Honda zic că a vândut peste 106.000 de unități CB și CBR în întreaga Europă de la introducerea lor în 2013. Nakedul CB500F reprezintă aproape jumătate din vânzări, racerul CBR500R 18%, iar călătorul CB500X, 35% din total.
Cercetările Honda ne spun câte ceva și despre categoriile de motocicliși atrași de aceste modele. 45% dintre deținătorii de CB500F și 37% dintre cei de CBR500R sunt începători, iar 45%, respectiv 60% sunt sub vârsta de 34 de ani, ilustrând cât de esențiale au fost acestea în aducerea de noi motocicliști în lumea celor două roți.
În schimb, o surpriză sunt cei peste 75% dintre proprietarii de CB500X care sunt rideri cu experiență, 15% au fost readuși în motociclism de atracția față de acest sălbatic robust, pe care stai cu spatele drept și căruia i se scufundă competent suspensiile prin gropi și șanțuri.
Chiar dacă deținătorii de A2 sunt limitați la aceste modele sau unii proaspăt deținători de A se îndreaptă cu timiditate către aceste cumințenii, mulți dintre conducătorii experimentați de motociclete mai musculoase se întorc, din diverse motive, la aceste jucării distractive de putere mai mică, iar de acum vor avea și mai multe motive pentru că Honda face upgrade-uri serioase pentru 2022, mai puțin la Rebel 500.
Cea mai importantă schimbare pe toată gama pare să fie suspensia față Showa Separate Function Big Piston de 41mm, împrumutată de la CBR650R, însoțită de un nou setup la suspensia spate, iar roata din spate va fi ținută de o nouă basculă mai ușoară, mai rigidă vertical, dar mai flexibilă orizontal, îmbunătățind conducerea și stabilitatea pe curbe. Honda a actualizat și pompa de injecție, despre care zice că îmbunătățește cuplul la turație medie, adăugând un plus de caracter motocicletelor și a micșorat greutatea radiatorului. CB500F și CBR500R vor avea roți mai ușoare cu cinci spițe, iar partea din față a motocicletelor va avea o greutate mai mare pentru o mai bună stabilitate. CB500X va avea doar pe față roată nouă. Toate vor frâna pe față, de acum, cu discuri duble de 296mm. S-a umblat și la lumini. CBR-ul va moșteni luminile de la CBR650R, CB500F va avea far îmbunătățit cu LED, iar CB500X, pe lângă farul îmbunătățit cu LED, va avea și semnalizatoarele pe spate cu funcție de lumini de poziție, ca Africa Twin.
Dar să trecem la lucrurile cele mai serioase care ne intereseaza pe toți: modelele 2022 vor avea grafică și culori noi. De data aceasta, traducerea culorilor o vom lăsa pe mâna experților.
Fiți cu ochii pe anunțurile Honda, să le luați cât sunt calde, așa ca permisele voastre….sau nu.