Skip to main content

Zgomotul salvează viața
motoMIT - True or False

Descriere

Este oare necesar să faci zgomot ca să poți fi în siguranță în trafic?

Unde?

Facultatea de Transporturi – Universitatea Politehnică București

Când?

17 octombrie 2020

Ora 09.00 – 11.00

Participare

Participare pe bază de inivitație

Important de știut

motoADN a lansat proiectul motoMIT, care își propune să dezvolte o serie cercetări punctuale, care să valideze sau să invalideze practici din domeniul moto.

Următoarea ediție este legată de zgomotul produs de motociclete, în special zgomotul produs de modificarea tobelor de eșapament. Este vorba despre zgomotul care nu se mai încadrează în omologarea originală a motocicletei, dar care este agreat de motocicliști ca urmare a unei practici cu caracter de ”mit”, plecat de la expresia “loud pipes save lifes”.

Pe scurt, mulți motocicliști consideră că acel zgomot îi ajută să își semnaleze prezența în trafic, salvându-le viața.

Personalul necesar măsurătorii este asigurat de Asociația motoADN, reprezentanța din România a companiei Bruel and Kjaerși, precum și de Facultatea de Transporturi din cadrul UPB – studenți sau masteranzi ai acestei facultați înscriși la acest program.

Metodele de masură au fost discutate și agreate cu Catedra de Autovehicule Rutiere din cadrul Facultații de Transporturi – UPB

Pentru validarea sau invalidarea acestui mit, vom măsura nivelul zgomotului perceput de un șofer aflat în interiorul unui autoturism atunci când o motocicletă se află în spatele sau în fața mașinii, pricipalele elemente urmărite fiind:

  1. Demonstrarea faptului că zgomotul este o undă și se propagă în direcția dată de sursa care l-a creat. La motociclete, sursa sunt tobele de eșapament îndreptate către partea din spate a motocicletei
  2. Explicarea faptului că nivelul/ frecvența zgomotului produs de o tobă moto se află în zona în care urechea umană nu poate localiza în spațiu sursa zgomotului – astfel, chiar dacă se aude ceva, șoferul nu va putea localiza direcția din care vine zgomotul
  3. Ilustrarea faptului că percepția zgomotului de către un șofer aflat în mașină, cu motorul pornit și eventual radioul pornit este redusă si are efect doar dupa ce motocicleta a depășit autoturismul.

Pentru efectuarea acestei cercetari, vom folosi mijloace de măsurare profesionale puse la dispozitie de Enviro Consult – Reprezentanța din România a Bruel and Kjaer și vehicule puse la dispoziție de membrii motoADN.

De ce ?

Dacă ești student al Facultății de Transporturi și te pasionează motocicletele, este un bun moment să interacționezi cu această comunitate. Poți înțelege mai multe despre problemele domeniului și poți vedea cum sunt căutate soluții.

Organizatori
  • motoADN – Asociația pentru Dezvoltarea Națională a Motociclismului
  • Facultatea de Transporturi – Universitatea București
  • Brüel & KjærEnviro Consult SRL. Reprezentanța din România a unuia dintre cei mai mari furnizori de echipamente de măsurare a zomotului și a vibrațiilor.

Formular de înscriere

pentru testul de măsurare a zgomotului emis de motociclete în condițiile deplasării urbane.
Testul va fi organizat de către motoADN - Asociația pentru Dezvoltarera Motociclismului în colaborare cu Facultatea de Transporturi din cadrul Universității Politehnice București.