4.030 de unități înmatriculate
1.003 motociclete și scutere noi Honda
La finalul lunii octombrie, piața moto din România a atins 4.030 de unități înmatriculate, cu o creștere de peste 51,2% față de anul 2021.
1.003 motociclete și scutere noi înmatriculate sunt Honda, astfel brandul păstrându-și poziția de lider de piață, cu o cotă de 24,9%. Un articol amplu pe aceasta temă găsiți și în Revista motoADN
Estimările arată că, până la finalul anului 2022, piața moto va ajunge la aproximativ 4.500 de unități înmatriculate. Majorarea prețurilor la carburanți, precum și dorința de a evita aglomerația din marile orașe, au dus în 2022 la creșterea segmentelor de piață dedicate scuterelor și motocicletelor de cilindree medie, care facilitează mobilitatea urbană.
Astfel, cele mai vândute modele Honda au fost CB650R (127 unități), scuterul PCX 125cc (124 unități) și Rebel 500 (109 unități), urmate de CB125F (71 unități), NC750X (69 unități), Africa Twin (61 unități), CB500X (57 unități), CBR650R (54 unități), CRF300 (53 unități), Forza 350 (48 unități). Cifrele de vânzări indică o schimbare a paradigmei de achiziție în România: este evidentă tranziția de la achiziția motocicletelor de cilindree mare pentru satisfacerea unui hobby, la achiziția motocicletelor și scuterelor de cilindree mică și medie văzute de clientul final ca un mijloc de transport alternativ in mediul urban.
În acest context, adoptarea legii ce permite conducerea scuterelor de până la 125cc cu permis categoria B (în anumite condiții specifice legilor europene și care să permită buna desfășurare a traficului în siguranță deplină) ar putea contribui decisiv la dezvoltarea fenomenului moto din România. Totodată, ar alinia contextul legislativ al traficului la nivelul țărilor occidentale.
Anul 2023 aduce pe piață două modele noi cu nume consacrate din portofoliul Honda: Hornet (CB750) și TransAlp (XL750), precum și un al treilea model scrambler: CL 500. Acestea completează gama Honda, oferind o plajă largă de alegeri care să acopere nevoile și preferințele oricărui client.