Skip to main content
Știri moto

Yamaha MT-07 generație 2025: iată ce noutăți a primit

By 4 noiembrie 2024No Comments

Design nou, o nouă poziție de conducere

Opțiune Y-AMT cu tempomat

Aceasta este patra generație de MT-07

Ce schimbări estetice și mecanice a primit MT-07?
Actualizarea din gama MT-07 a venit fără schimbări la motorizarea CP2, însă inginerii Yamaha par să fi optimizat mai tot ce era în jurul agregatului. Inclusiv elemente precum bușonul rezervorului, tipul de filtru de aer ales și chiar lanțul, toate fiind schimbate în vederea reducerii masei totale.
Rezultatul este un MT-07 cu un kilogram mai ușor decât predecesorul său, totalizând 183 de kilograme, în ciuda unei infuzii serioase de tehnologie. Practic, motocicleta a devenit mai ”deșteaptă”, dar nu și mai grea.
Printre schimbări se numără cadrul și bascula, dar și prezența unei furci USD cu jambe de 41 mm și jug din aluminiu turnat sub presiune. Puținele elemente de caroserie din dotare sunt și ele optimizate pentru o masă cât mai redusă, scopul fiind obținerea unei motociclete cât mai dinamice și mai eficiente.
Notăm aici și prezența roților din aliaj numite SpinForged, o tehnologie pe care Yamaha a introdus-o în producție odată cu generația 2021 a lui MT-09 și a fratelui XSR900. În cazul lui MT-07 de generație 2025, acestea vin echipate cu pneuri Dunlop Sportmax.
Remarcăm și un set de etriere de frână față, montate radial, ce servesc două discuri duble. Etrierele față au câte patru pistonașe fiecare. Desigur, nu lipsește ABS-ul din dotarea standard a acestui model, așa cum găsești pe orice motocicletă nouă de peste 125 cmc vândută în Europa de ani buni.
O altă schimbare preluată direct de la MT-09 este tehnologia de amplificare acustică, ce implică și o altă admisie, iar ambele au rolul de a amplifica sunetul perceput de rider al admisiei de aer fără a crește numărul de decibeli generați de motocicletă. Sistemul arată precum două difuzoare ce încadrează gura de alimentare cu carburant, dar nu permite intrarea apei în admisie, având un sistem special de scurgere pentru a preveni această situație nefericită.
Ce dotări are noul MT-07 de generație 2025?

În materie de tehnologie, MT-07 se bucură de un ecran TFT de cinci inchi diagonală, ce prezintă și conectivitate smartphone și funcție de navigație. Telefonul mobil se poate conecta prin aplicația Yamaha MyRide, iar din aceasta sau direct de pe ecranul multimedia ce găzduiește ceasurile de bord se pot regla diferitele moduri de rulare ale motocicletei.

Există trei moduri de rulare prestabilite, dar și posibilitatea de a seta un mod de rulare conform preferințelor riderului. Fiecare mod de rulare implică setări specifice pentru putere și controlul tracțiunii, dar și alte setări ce țin de Yamaha Ride Control.

Modurile standard sunt Sport, Street și Rain, cel din urmă fiind dedicat rulării în condiții mai puțin aderente. Prezența acestor moduri de rulare nu este întâmplătoare, deoarece ele vin în standard alături de sistemul YCC-T de ride-by-wire. Aceste dotări nu au fost oferite până acum alături de agregatul CP2.

Odată cu această schimbare, Yamaha merge și mai departe și integrează Y-AMT ca dotare opțională pentru MT-07, alături de care clienții primesc și tempomat, însă doar pe modelul cu Y-AMT. Cei care optează pentru varianta cu transmisie manuală beneficiază de un ambreiaj asistat cu funcție slipper. Se poate monta și quickshifter, desigur.

Din punct de vedere stilistic, noul MT-07 urmează linia expusă de MT-09, fratele său mai mare, ce a fost actualizat pentru generația 2024. Din imaginile de presă, remarcăm faptul că Yamaha îl va oferi pe MT-07 în trei variante de culoare: gri (Ice Storm), albastru (Icon Blue) sau negru (Tech Black), toate cu accente de culoare albastră.

Ce urmează?

Yamaha va expune noul MT-07 de generație 2025 la EICMA, salonul moto derulat la Milano. Ulterior, producătorul nipon va deschide listele de comenzi pentru noua generație a acestei motociclete, ce a devenit a patra în istoria casei din Iwata.

Având în vedere că și alte modele Yamaha folosesc motorul CP2, ne așteptăm ca schimbările prezentate pe MT-07 să fie introduse treptat și în respectivele game.

Odată ce știm că motorul CP2 poate primi tehnologii cum este Y-AMT, ne putem aștepta să vedem sistemul acesta și pe alte produse echipate cu acest agregat, cum ar fi R7, XSR700 și poate chiar și Tenere 700, dacă producătorul va considera oportun acest lucru.