Ce e schimbat la generația 2025 Yamaha NMAX?
Cum se conduce Yamaha NMAX 2025?
Yamaha NMAX 2025: tot ce trebuie să știi despre el
Ce s-a schimbat la generația 2025 a lui Yamaha NMAX?
Prima schimbare pe care o vei observa este la nivelul blocului optic frontal, ce include acum un far dublu, de tip proiector. Blocul optic integrează faza lungă și faza scurtă într-un singur element, iar lămpile de poziție cu LED și semnalizatoarele tot cu LED sunt și ele integrate în această unitate.
Carenele din jurul farului au o formă mai agresivă, fiind mai pronunțate, designul lor fiind inspirat din cel al lui XMAX. Noi sunt și lămpile de stop cu LED, ce integrează și un set de semnalizatoare, de asemenea cu LED, poziționate în spatele șeii și integrate în carenă.
Roțile lui Yamaha NMAX rămân pe 13 inchi, având dimensiunea de 110/70-13 pe față, respectiv 130/70-13 pe spate. Ambele prezintă discuri de frână și ABS, menite să ofere un plus de performanță și siguranță pe toate suprafețele de drum. Discul de frână de pe față are diametrul de 230 de milimetri.
Suspensia față are o cursă de 100 de milimetri, iar suspensia spate are o cursă de 91 de milimetri. Chiar dacă nu pare mult, sunt valori bune pentru un model destinat rulării exclusiv pe asfalt în mediul urban și împrejurimi.
O schimbare notabilă este mărirea compartimentului de depozitare de sub șa, ce poate acum să facă loc și unei căști integrale – câtă vreme nu prezintă niciun element suplimentar – cum ar fi un cozoroc sau un eleron integrat. Țineți cont că acea cască va trebui pusă invers față de cum v-ați gândi inițial, deci cu susul în jos, în interiorul compartimentului dedicat. În orice caz, este un plus acest lucru.
Dotarea tehnologică include acum un încărcător USB-C integrat, precum și un capac anti-intemperii integrat în buzunarul de depozitare din dreapta pentru transportarea telefonului sau a portofelului riderului. Nu lipsește un sistem de pornire fără cheie de tip Smart Key, ceea ce înseamnă că nu va fi necesar să mai scoți cheia din buzunar ca să încui, descui sau pornești scuterul tău. Pare ceva ce nu ai nevoie până când începi să folosești funcția respectivă.
O altă schimbare notabilă este creșterea înălțimii ghidonului, ceea ce ajută la ușurința în manevrare pentru riderii mai înalți, care riscau să își lovească genunchii cu ghidonul la modelul precedent și erau nevoiți să își mute poziția picioarelor atunci când făceau întoarceri mai scurte.
Cum se conduce noul Yamaha NMAX 125 generație 2025
Schimbarea cea mai mare aplicată lui NMAX odată cu repoziționarea se vede la nivelul suspensiei spate. Aceasta are acum preîncărcare reglabilă manual, ceea ce îți permite să îl reglezi ușor pentru mersul cu încărcătură, cu pasager, sau cu amândouă.
Noua suspensie aduce un plus de stabilitate, în special la viteză ridicată. Acest lucru se simte odată ce ai ieșit pe drumuri naționale sau autostrăzi, iar NMAX furnizează mai multă încredere în rulare inclusiv în aceste condiții.
Practic, deși este un scuter gândit preponderent pentru mediul urban, poate să facă față fără probleme și unei navete pe un drum național sau drum expres. Vei putea intra și pe autostradă la nevoie, evident.
În ceea ce privește viteza maximă, Yamaha a comunicat valoarea de 99 km/h. În cadrul testului nostru, în timpul rulării pe autostradă, am văzut aproape 110 km/h afișați pe ceasurile de bord. Luând în calcul și marja de eroare a vitezometrului, tot este evident că NMAX poate să atingă cu ușurință viteza sa maximă constructivă.
Vestea și mai bună este că NMAX 125 rulează cu încredere și stabilitate la acea viteză, fără emoții, ceea ce contează mai mult decât faptul că poate să o atingă.
Din acest punct de vedere și nu numai, noul NMAX 125 se aseamănă mai mult cu actualul XMAX decât până acum, nemaifiind propunerea mărcii în segmentul urban mobility.
Poți urmări mai jos testul nostru în premieră națională cu Yamaha NMAX 125 de generație 2025.