Skip to main content
Știri moto

Yamaha Tracer 9 primește o actualizare la nivel de gamă pentru 2025

By 1 noiembrie 2024No Comments

Transmisia Y-AMT, bord de 7 inchi și faruri Matrix LED apar în gama Tracer 9

Tracer 9 GT+ vine cu Y-AMT în standard, opțional pentru restul gamei

Yamaha actualizează gama Tracer 9 pentru 2025 și introduce multiple noutăți

Ce este nou pentru toată gama Tracer 9?

La fel ca la fratele de gamă MT-09, motorizarea este în continuare agregatul CP3 de 890 cmc. Pentru toate variantele lui Tracer 9, avem același nivel de putere și cuplu, diferențele dintre modele fiind legate de echipare și dotări, nu de motorizare.

Cadrul este, de asemenea, identic pentru toate cele trei variante de Tracer 9, cu un Deltabox din aluminiu CF turnat sub presiune. Este o soluție ce oferă robustețe și o masă cât mai redusă, iar Yamaha nu ezită să apeleze la el ori de câte ori are nevoie.

Pe lângă capacitatea de a transporta un pasager, există și o gamă opțională de bagaje, ce poate fi reprezentată de trei cutii rigide, ce pot fi integrate cu motocicleta în baza cheii inteligente. Gama de accesorii oficiale Yamaha include cutii de 34 sau 45 de litri capacitate. În total, gama Tracer 9 are o sarcină maximă utilă de 193 de kilograme.

Alte schimbări operate la Tracer 9 implică o carenă modificată, un parbriz mai mare, alte blocuri optice și un bord cu ecran TFT de 7 inchi diagonală. Acesta din urmă are trei teme prestabilite și beneficiază de conectivitate smartphone, așa cum te aștepți la o motocicletă nouă în 2024.

Cadrul se bucură de un suport revizuit pentru furca față, ce aduce un unghi de direcție mai mare al ghidonului, iar raza minimă de virare scade de la 3,1 metri la 2,9 metri.

O noutate în gamă este introducerea sistemului Y-AMT, ce vine opțional pentru Tracer 9 sau Tracer 9 GT, dar standard pentru Tracer 9 GT+.

Ce au în plus variantele Tracer 9 GT și GT+?

Prima noutate este transmisia manuală automatizată Y-AMT. Aceasta vine standard pe modelul Tracer 9 GT+, respectiv opțional pentru Tracer 9 GT, dar și pentru Tracer 9.

Însă, doar pentru Tracer 9 GT și GT+ avem o premieră mondială, sub forma unui sistem de faruri adaptive Matrix LED, primul oferit pentru motociclete. Acestea au capacitatea de a-și adapta fasciculul luminos în funcție de virajele abordate, folosind o cameră integrată în partea superioară a ansamblului farului. Practic, acea cameră direcționează lumina astfel încât să nu deranjeze alți participanți la trafic și totuși să ofere cea mai bună iluminare posibilă în contextul dat.

Noile faruri Matrix LED sunt legate la IMU (pe șase axe), deci este luat în calcul și unghiul de înclinare al motocicletei, nu doar viteza de rulare, iar reglajul în sine se face după ce înclinarea trece de șapte grade pe o parte sau alta.

Farurile adaptive sunt complet automate, dar au trei grade de reglare a sensibilității, precum și posibilitatea unei setări manuale care să suprime acest sistem dacă riderul nu îl consideră util într-un moment sau altul.

De notat și parbrizul reglabil manual în standard, cu 10 trepte disponibile pe un total de 50 mm de cursă, respectiv parbrizul reglabil electric pentru variantele GT și GT+, unde plaja de mișcare crește la 100 mm, fiind posibilă și o setare cu 25mm mai joasă față de standard. Aceasta din urmă este pentru viteze ridicate sau pentru ventilare mai bună pe timpul verii.

Când poți cumpăra noul Yamaha Tracer 9 generație 2025?

Ne așteptăm ca Yamaha să aducă noua gamă Tracer în fața publicului la EICMA, iar primele livrări să înceapă abia din 2025. Cel mai probabil, dealerii Yamaha se pregătesc să deschidă listele de comenzi pentru noul Tracer 9 în toate variantele sale, dar nu suntem încă în punctul în care să avem și prețurile sale pe piața din România.

La momentul de față,actualul Yamaha Tracer 9, model de generație 2024, pleacă de la 12.600 de euro cu TVA inclusă. Vestea bună este că noile Tracer 9 GT și Tracer 9 GT+ sunt deja în configuratorul Yamaha, daor că încă nu au prețul afișat, deci vă puteți face o idee de ce doriți, dar încă nu puteți afla cât costă.