... și totuși se mișcă
propunerea de Lege 125B
Pe ultima sută de metri
În linie dreaptă spre intrarea la vot în plen.
Actualizare status propunere lege PLX 552/2019, cunoscută sub numele de 125B
Legea 125B își continuă povestea. Repusă în discuție în februarie în Comisia pentru Transporturi și Infrastructură, propunerea de lege s-a blocat în Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, în așteptarea armonizării unor prevederi ale legii.
În ultimele zile ne-am întâlnit cu oameni politici implicați în deblocarea propunerii de lege PLX 552/2019.
Am aflat că mulți dintre politicienii implicați în aprobarea acestei propuneri sunt de acord că această lege reprezintă o necesitate pentru aglomerările urbane. Problemele sunt în detaliile de aplicare, așa că blocajele au aparut în probleme operaționale legate de implementarea ei.
Mulțumim pentru implicare și sprijin domnului Antonel Tănase, Președinte PNL Sector 3 și secretar general al Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională din Camera Deputaților, precum și domnului Constantin Șovăială – Președinte al Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională din Camera Deputaților.
În acest moment, sunt câteva amendamente ce urmează a fi discutate cu ministerele vizate, pentru un punct de vedere unic. Avem speranțe că se va agrea o soluție comun acceptată, pentru a permite propunerii de lege să meargă mai departe.
Sunt șanse ca votul în plen să aibă loc în sesiunea parlamentară de toamnă, ceea ce face probabil ca în 2022 să ne putem bucura cu toții de efectele acestei legi.
În vacanța din Grecia poți conduce scuter de 125cmc cu permis categoria B, dar, când revii în România, NU
12 tări din Europa aplică deja regula care dă dreptul posesorilor de permis categoria B să conducă motociclete până în 125cmc. În România ne chinuim de 2 ani să trecem o astfel de lege
Cele mai recente țări intrate în această ligă sunt Germania, la început de 2020, și Grecia, la început de 2021.
Iată ce a declarat Thomas Kakadiari, unul din factorii de decizie din MOTOE – Asociația motocicliștilor Eleni
„MOTOE este mulțumit pentru că realitatea este acum recunoscută. Am avut întotdeauna convingerea că motoretele de 125 cmc sunt folosite zilnic, deoarece reprezintă o soluție accesibilă și eficientă la problemele de mobilitate urbană. Șoferul care își lasă mașina și alege să meargă cu un scuter sau cu o motocicletă de 125 cmc ajută la ameliorarea presiunii din trafic și emite mai puține emisii. Cheia siguranței rutiere este formarea personală, combinată cu grija statului pentru o rețea rutieră sigură „.
În România lucrurile stau altfel pentru că:
- în 2019 au fost interese personale care au blocat acest demers dar am reușit să depășim acest moment;
- parcursul legii a fost blocat în urma unui aviz negativ din partea unei comisii din parlament deși avea aviz favorabil de la alte 3 comisii, inclusiv de la Guvern.
Thomas Kakadiaris de la organizația motocicliștilor greci MOTOE
Traseu 2021 al propunerii de lege PLX 552/ 2019
La începutul acestui an, după eforturi de 1 an de zile, eram fericiți că lucrurile s-au mișcat din nou. Astfel, mulțumim domnului Cristian Ichim deputat USR – PLUS, și vicepreședinte al Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților pentru că a înțeles argumentele noastre și a reușit să repună propunerea de lege în discuție, în cadrul Comisiei pentru transporturi și infrastructură.
Are loc o discuție în comisie, se reiau discuțiile, iar proiectul este trimis către Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională din Camera Deputaților. Aici lucrurile se blochează din nou ca urmare a unor divergențe de opinie între ministerele vizate de aceste modificări și amendamente aduse propunerii de lege. Lucruri care acum se pare ca sunt rezolvate cu sprijinul d-lui Antonel Tănase – Președinte PNL sector 3, așa cum am scris mai sus.
Text pus la dispoziție de FEMA – Federația Europeana a Asociațiilor de Motocicliști – le mulțumim pentru suportul oferit