Austriecii se unesc pentru...
...reguli corecte în motociclism
Motocicliștii austrieci se opun normelor tiroleze de excludere pentru motociclete „zgomotoase„
În unele regiuni austriece, motocicletelor cu emisii sonore înregistrate static de peste 95 dB(A) li se interzice circulația pe drumuri publice. Dar cât de realistă este această limită? Organizația “Bikers’ Voice” a decis să se implice.
În timpul unei demonstrații la Red Bull Ring, cu invitați din politică și mass-media, Bikers’ Voice a demonstrat ineficiența tehnică a regulamentului tirolez de etichetare pentru motociclete zgomotoase.
Regina Stiller, președinta organizației motocicliștilor austrieci (și membru al FEMA) Bikers’ Voice, explică: „Metoda de excludere a motocicletelor omologate de UE cu înregistrarea staționară a zgomotului mai mare de 95 dB(A) este o încălcare gravă a drepturilor motocicliștilor.
Regina Stiller: „Expertul și tehnicianul în măsurare Christian Wagner a efectuat măsurători conform standardelor pe diferite motociclete în fața invitaților și a camerelor de filmat. Măsurătorile au fost făcute în staționare și în situații tipice de mers urban și în accelerare la ieșirea din oraș. Era evident că motocicletele cu un nivel ridicat de zgomot staționar aveau să emită mult mai puțin de 95 dB.”
Motociclete precum cele de la Ducati sau celebra Hayabusa de 300 km/h de la Suzuki, care au fost criticate, în mod deosebit, de către adversarii motociclismului ca fiind motociclete zgomotoase, au înregistrat emisii mult sub limita de 95 dB statici reglementați și s-au dovedit a fi cu puțin mai gălăgioase sau chiar mai silențioase decât unele “tourere” de putere mai mică permise în Tirol.
„Locuitorii și motocicliștii pot coloabora pentru a găsi soluții mai bune”
Gigantul de la Triumph, Rocket III, cu nu mai puțin de 2.500 cmc, a fost vedeta demonstrației de la măsurătorile făcute de Bikers’ Voice. Regina Stiller: „Plăcuța de identificare a Triumph are o are o normă de zgomot în staționare de 99dB, certificatul de înregistrare spune 98 dB. Deci, utilizarea Triumphului cu ture joase este interzisă în zonele de excludere tiroleze. Cu toate acestea, nu am putut înregistra mai mult de 93,5 dB, deși este catalogat printre motociclete zgomotoase. Cu mult sub limita de interdicție de 95 dB în Tirol. Dar acest lucru nu este de niciun folos proprietarului. Nu are voie să-l folosească
Stiller concluzionează: „Modelul tirolez trebuie privit ca o decizie greșită luată în detrimentul locuitorilor și a participanților la trafic. Ar trebui încheiat cât mai curând posibil. Se pare că factorilor de decizie politici le lipsește voința politică de a lua decizii durabile pentru a permite locuitorilor și motocicliștilor să interacționeze. Credem că rezidenții și motocicliștii pot colabora pentru a găsi mai repede soluții mai bune”.
Sursă: FEMA
Foto: Wim Taal