Fie un moto de oraș, fie unul de touring
cu siguranță îl vei găsi la BMW în 2023
Aerodinamice, mai rapide, mai puternice, echipate cu tehnologii de ultimă generație – așa pot fi descrise, în câteva cuvinte, motocicletele pe care BMW le are în pregătire și pe care le va pune la vânzare în 2023.
Noul BMW M 1000 R – performanţă şi offroad, şi pe circuit
Dedicat piloţilor care îşi doresc performanţe puternice, exclusivitate şi individualitate, având ca punct de pornire modelele S 1000 R şi S 1000 RR, noul M 1000 R este a doua motocicletă din gama M lansată de BMW Motorrad, dupa M 1000 RR superbike, fiind gata să facă faţă cu brio şi călătoriilor în afara asfaltului, dar şi exigenţelor circuitului.
Noul M R dispune de un motor modificat cu 4 cilindri în linie răcit cu apă, bazat pe unitatea de propulsie a modelului S 1000 RR. Puterea sa maximă este de 154 kW (210 CP) la 13.750 rpm, cu 33 kW (45 CP) mai mult decât la S 1000 R. Cuplul maxim de 113 Nm este generat la 11.000 rpm.
Pe lângă tehnologia de propulsie și de suspensie, aerodinamica a fost, de asemenea, un element cheie în dezvoltarea acestei motociclete, care a primit aripioare în zona carenelor laterale față, cu scopul de a obține timpi și mai rapizi pe circuit, dar şi o stabilitate remarcabilă la viteze mari.
Altele elemente prin care se remarcă noul M R includ: şasiu şi suspensii de ultimă generaţie, moduri de pilotare pre-stabilite, tehnologii precum Brake Slide Assist, Shift Assistant Pro, Launch Control, Hill Start Control Pro şi nu numai.
Noul BMW M 1000 RR – construit pentru curse
Creşterea „semnificativă” a vitezei – asta ne promite BMW Motorrad când vine vorba de noul racer BMW M 1000 RR. Această performanţă rezultă, în primul rând, din progresul colosal în domeniul aerodinamicii făcut de inginerii BMW. O carlingă nou concepută din fibră de carbon vizibilă, cu un parbriz mai înalt, crește semnificativ viteza maximă, în combinație cu un flux de aer optimizat în jurul pilotului. Pentru prima dată, acest carenaj este însoțit și de un suport frontal deosebit de ușor, dar foarte rigid, realizat din fibră de carbon. Viteza maximă a noului M RR a crescut de la 306 la 314 km/h. Mai mult, secţiunea din spate a motocicletei are un nou design, dându-i acesteia un aspect mai sportiv și mai dinamic.
Noul M RR este propulsat de cunoscutul motor cu 4 cilindri în linie răcit cu apă, proiectat special pentru curse. Ca și până acum, puterea sa maximă este de 156 kW (212 CP) la 14.500 rpm. Șasiul noului M RR se bazează, de asemenea, pe cadrul punte din aluminiu ca piesă centrală, completat de o furcă răsturnată.
M 1000 RR vine în două versiuni: ca variantă de bază M RR, în vopseaua Lighwhite nemetalic, respectiv ca M RR M Competition, în Blackstorm metalic.