Skip to main content
Interviuri

BikerMag – despre piața magazinelor de echipamente

By 14 iunie 2022No Comments

Interviu cu Bogdan TRUFAȘU

Fondatorul BikerMag

Ce faci când magazinele de echipamente moto nu îți oferă produsele pe care le cauți și nici serviciile pe care consideri că le meriți? Îți faci propriul tău magazin. Așa a început povestea bikermag.ro, care acum se dezvoltă în ritm cu piața moto din Româna.

motoADN: De când se află BikerMag pe piaţa moto din România?

Bogdan TRUFAȘU: BikerMag a fost înființat în noiembrie 2016, iar primul showroom s-a deschis pe 1 mai 2017, în zona Băneasa. Eu am avut ideea unui magazin moto şi dealer specializat pe echipamente de protecţie încă din 2009 – 2010, dar a trebuit să renunţ la job ca să mă pot ocupa cu adevărat de conceptul acesta şi să îl aduc unde este astăzi.

motoADN: Care este prima categorie de motociclişti pe care aţi cucerit-o cu BikerMag şi cum aţi reuşit să îi fidelizaţi?

B.T.: Pornind de la propria experienţă, prima categorie a fost cea a clienţilor care au motociclete de stradă, fie că vorbim de naked sau de super sport.Ulterior, am început să atragem şi partea de enduro şi turing, precum şi partea de offroad, în ultima perioadă. Fiind în Bucureşti şi neavând un contact real cu cei care folosesc foarte mult motocicletele de offroad, nu am reuşit până acum să le îndeplinim toate dorinţele. Dar, datorită fiului meu, care de mai bine de un an practică motocross, mi-am dat seama care sunt cerinţele şi nevoile pe acest segment şi începem să acumulăm expertiză şi pe partea aceasta.

motoADN: Care este viziunea din spatele conceptului BikerMag şi cum te poziţionezi în piaţa aceasta unde există destul de mulţi competitori?

B.T.: Merg cu motocicleta din 2007 şi m-am lovit, de la bun început, de două probleme destul de mari. Prima dintre ele: disponibilitatea. Trebuia să merg din magazin în magazin ca să găsesc toate produsele de care aveam nevoie, mai ales că online se găseau foarte puţine.

A doua problemă a fost ceva ce m-a deranjat foarte tare: domeniul moto este cunoscut pentru produsele high-end, dar clienţii nu erau trataţi aşa cum ar trebui. M-am lovit de lipsa unui customer service potrivit, mai ales în contextul în care noi, motocicliştii, suntem o comunitate. Mi se pare deplasat să mergi într-un magazin moto şi să nu găseşti acea colegialitate la care ai ajuns să te aştepţi.

Un alt factor care ne-a asigurat un loc în piaţă a fost ideea de vânzare consultativă, pe care am mizat mereu – nu le vindem oamenilor orice produse, cu orice preţ, ci aflăm întâi ce nevoi au şi abia după aceea vedem dacă avem un produs care se potriveşte cerinţelor lor.

Nu în ultimul rând, suntem foarte transparenţi. Cred că ne numărăm printre puţinii din domeniu cu un sistem de review-uri menţinut complet în afara site-ului de o altă companie, care ne acordă un scor. În momentul de faţă avem un scor de 9,54 din 10, după 3 sau 4 ani de evaluare şi 2000 de review-uri deja scrise.

Play Video

Citește continuarea articolului în revista motoADN