Viitorul electric se decide...
...pe circuit.
Inovația este un joc strategic foarte complex, iar momentul în care intri în el este de cea mai mare importanță. De aceea vom avea Ducati electric
După cum am mai spus și cu alte ocazii, de-a lungul timpului, inovațiile aduse de producătorii importanți de motociclete sau partenerii lor pe circuitele concursurilor au sfârșit în carenele motocicletelor din garajele de pretutindeni.
Declarația din octombrie 2021 a lui Claudio Domenicali, CEO la Ducati, confirmă aceasta teorie: “Valorile noastre de bază sunt stilul, sofisticarea și performanța, așa că am decis să intrăm în mobilitatea electrică de sus și nu există o modalitate mai bună pentru a testa și învăța decât competiția. Ne dorim ca inginerii noștri să devină la fel de buni ca în dezvoltarea motoarelor cu combustie și cred că oricine poate confirma că motorul nostru din MotoGP este unul dintre cele mai rapide, dacă nu cel mai rapid.”
Cu atât mai mare este surpriza, pentru că anterior, cei de la Ducati fuseseră destul de retincenți în a se implica în sectorul motociclismului electric, din cauza performanței și greutății bateriilor disponibile.
Și, totuși, nu doar că Ducati se va implica în motocilismul electric, dar va fi și singurul furnizor de motociclete electrice pentru Cupa Mondială MotoE din 2023, semnând un contract de patru sezoane cu Dorna și preluând ștafeta de la compania Energica, care furnizează motociclete pentru competiție din 2019.
Construcția motocicletei este în fazele incipiente, Domenicali explicând că Ducati va petrece tot anul 2022 dezvoltând și testând modelul cât mai mult posibil, astfel încât să fie gata pentru 2023. Ducati vrea să ofere performanța cerută de Dorna, încercând, în același timp, să realizeze o motocicletă cât mai ușoară.
Într-adevăr, ultimele mutări ale industriei de motociclete fac să pară că motorul electric nu mai poate fi evitat sau amânat.
La două luni de la declarația lui Domenicali, Ducati a scos, pe circuitul de la Misano, primul model electric al fabricii din Borgo-Panigale. Botezat V21L, acesta a primit notă bună de la testerul fabricii, Michele Pirro, care a spus entuziasmat:
“Testarea prototipului MotoE pe circuit a fost foarte încurajatoare, deoarece marchează începutul unui capitol important din istoria Ducati.”
Modelul pentru MotoE este construit de la zero, dar cei de la Ducati speră să producă o versiune de stradă din 2025, odată ce vor fi siguri că tehnologia bateriilor este suficient de bună ca să nu compromită performanța acestuia.
Provocările construcției unei motociclete competente vor rămâne de-a lungul dezvoltării modelului V21L, pentru că va trebui ca inginerii Ducati să se asigure că modelul lor MotoE poate să livreze putere și performanță, fără să fie compromis de bateriile grele și de autonomia redusă.
Proiectul este o colaborare între Ducati Corse și designerii Ducati R&D, condus de directorul Ducati eMobility, Roberto Canè. Pe lângă performanță și funcționarea bateriei, Ducati se concentrează și pe dezvoltarea unui sistem de răcire adecvat pentru o asemenea motocicletă.
Putem concluziona că pe străzi vom putea vedea motociclete electrice Ducati dacă provocarea MotoE va fi un succes. Cu monopolul de opt motociclete în MotoGP, Ducati dovedește că este o fabrică extrem de competentă și conștiincioasă, iar faptul că propulsia unei motociclete va trebui să fie electrică va fi doar un simplu detaliu.