Parteneri și Comunități moto

Comunitate moto iași – Girl Edition

By 10 mai 2020 No Comments

o comunitate de 15 motocicliste

#don’t rush challenge motorbike edition

Comunitate moto Iași – Girl edition

Este vineri, cred că este vineri… pentru că în perioada asta nu prea mai faci diferență între zile. Mă plimbam pe net și am descoperit ce metodă au găsit motociclistele din Iași să se reunească în izolare. Un filmuleț simpatic. Când vezi un astfel de filmuleț pe canalele de comunicare moto de regula dai play, zâmbești, poate dai și un like și apoi uiți.

Lucrurile se schimbă un pic dacă afli și povestea din spatele. Noi am fost curioși și am vrut să știm care este povestea fetelor din Iași care, în vreme de pandemie, au reușit să facă filmul de mai jos și am aflat:

Simona COSTE – una din inițiatoarele proiectului povestește

Comunitatea noastră este mică, dar cu personalitate. Suntem în jur de 15 fete active în grup și comunicam prin Facebook messenger. Ideea din spatele acestui grup de fete motocicliste din Iași a fost aceea de a nu ieși singure. Multe din fete își luaseră categoria A de puțină vreme și erau începătoare, temătoare și ieșeau mai mult singure. Adunându-ne în acest grup, am creat posibilitatea ca în orice zi să se găsească 2-3 fete dispuse să iasă la plimbare. Toamna lui 2019 a fost un sezon foarte bun pentru a crea legături de prietenie în grup. Am ieșit mult, le-am chemat și le-am mobilizat pe fete în mai multe ieșiri, cu poze, cu filmulețe, cu sentimentul de apartenență la grup.

Grupul nostru începea să capete contur, să se lege prietenii, să ne spunem mai multe decât despre motociclete. Așteptam toate sezonul 2020 cu nerăbdare, ne pregăteam echipamentul, unele fete și-au achiziționat lucruri noi, geci, mănuși, pantaloni moto, au făcut modificări la motociclete, eram pregătite de a le împărtăși cu celelalte. Carantina a venit cam dureros pentru noi. Anul trecut, în martie, eram pe stradă deja. Acum nu mai putem ieși în grup, adică exact ce așteptăm toate cu nerăbdare.

Filmul împreună cu povestea lui

Implicarea face diferența

Atunci a venit una din fete cu ideea unui clip viral despre acest Don’t Rush Challenge în care fetele nu urmau modelul provocării cu pensula de machiaj, ci au modificat provocarea spre zona moto aruncându-și cheia motocicletei. A aruncat provocarea și pe grupul nostru. La început am fost sceptice, fetele au privit provocarea cu rezervare … nu am vrut să părem caraghioase. La început, două sau trei fete au fost de acord, am susținut și eu, după care am început mobilizarea. Este ușor să spui, dar când trebuie să o faci efectiv îți vine să te răzgândești de 10 ori. ”E carantină, motoreta e parcată în altă parte, plouă, cine mă filmează, cu ce mă îmbrac, până când trebuie să trimit, cum trebuie să fac…” multe întrebări pe parcurs. Dar, în momentul în care Geanina a făcut prima filmare și a pus-o pe grup, treaba a devenit serioasă… Una a dus la alta, două filmări, trei filmări, au văzut și fetele că treaba e serioasă și au început să se organizeze. Centralizarea filmărilor am făcut-o eu. Fiind la primul challenge de genul acesta, nu am știut ce să cer de la început așa că editarea a fost un coșmar pentru că am primit formate și rezoluții diferite, de aceea unele părți din clip sunt pixelate.

A trebui să “trag” de unele fete, recunosc, așa cum am scris mai sus, că nu e ușor să te pui la treabă. Am stabilit un deadline (care s-a prelungit…) și am început să primesc filmări. Pentru a le motiva și a le mobiliza pe fete. Geanina și eu am scris constant pe grupul de messenger, cu tag la fete, cu întrebări. Geanina chiar a ajuat două dintre fete să facă filmarea. Ne-am adunat la taclale și am încins messenger-ul timp de câteva zile. Eu editam și le trimiteam teasers, Geanina le întreținea cu glumițe de tot felul. Implicarea a fost extraordinară. Fetele stăteau cu sufletul la gură să vadă părți din clip, să mă susțină, să povestească. Am editat săptămâna aceasta marți, miercuri și joi până târziu în noapte. Joi s-a organizat group watch 😊, fetele s-au adunat pe grup cu câte un pahar de vin, pizza, fructe și așteptau să vadă versiunea finală a clipului.

Tot procesul acesta s-a întins pe vreo 2 săptămâni, timp în care am interacționat mai mult decât oricând, ne-am împărtășit experiențe și ne-am apropiat. Presiunea pentru mine a fost foarte mare, văzând că tot mai multe fete răspund și trimit filmări. Fiecare aștepta partea ei de clip finalizată și modificată pe ritmul melodiei. Fetele s-au “folosit” de partenerii sau de soții lor pentru filmări, deci nu puteam să îmi permit să greșesc. Sâmbătă, la ora 4 dimineața, am terminat de randat, am încărcat versiunea finală pe contul meu de YouTube și l-am trimis pe grup.

Am căzut frântă, însă la ora 8 fetele s-au trezit și telefonul a început să sune de clinchete fericite de notificări, așa că m-am trezit și am pregătit postarea finală, cu tag pentru fiecare, a postat-o Geanina și am început să o trimitem catre grupurile de motociclisti. Până sâmbătă la 14.00, postarea avea deja 8.000 de vizualizari și era în creștere. Fetele sunt foarte fericite, iar satisfacția e maxima. Așa cum spunea una din ele, “suntem emoționale acum. La cât ne-am implicat, a fost un carusel emoțional”.

Un alt câștig a fost că am reușit să cooptăm două fete noi în grup, pe care nu le cunoașteam înainte, dar care totuși au fost de acord să facă parte din clipul nostru. S-au integrat perfect în toate discuțiile noastre și de-abia așteptăm să le cunoaștem.

.

Concluzie

Ca o concluzie la toata această experiență aș recomanda oricărui grup sau comunități să se implice în activități de genul acesta, să stabilească un scop, un termen limită și să acționeze. Satisfactiile sunt de neprețuit și nu se pot măsura sau explica în cuvinte. În această perioadă în care nu avem voie să ne întâlnim în grupuri pe șosele, avem voie să ne întâlnim în grupuri virtuale pentru a ne menține prieteniile, pasiunile și sănătatea mentală. Am avut un scop în această perioadă si asta ne-a ajutat să trecem mai ușor peste toate. Sentimentul că nu ești singur, că mai sunt și alții în aceeași situație, ne-a ajutat în această perioadă de izolare. Fără să ne dăm seama, suntem deja în 10 mai, AMR 5 zile ….