Honda a avut o listă lungă de premiere la EICMA 2024
Honda a prezentat și două concepte electrice: urmează o motocicletă electrică de serie în 2025
Honda și-a prezentat viziunea pentru viitor la EICMA 2024 prin 13 exponate
Ce modele complet noi a prezentat Honda la EICMA 2024?
Honda nu s-a mulțumit doar cu actualizarea unor modele din gamă, ci și cu prezentarea de concepte, prototipuri și modele complet noi. Am acoperit deja subiectul motorului V3 de la Honda, așa că este timpul să vedem ce altceva au adus niponii la standul lor din Milano.
Începem cu conceptul CUV e, confirmat deja pentru producția de serie, urmând să devină al doilea model electric cu două roți oferit de acest fabricant pe piața din Europa.
Honda CUV e: este un scuter electric cu podea plată. Deși este prezentat drept un concept, arată destul de apropiat de actualele modele de serie ale mărcii. Acesta are o autonomie ”de peste 70 de kilometri” și prezintă două baterii interschimbabile Honda Mobile Power Pack e:, ce pot fi scoase și înlocuite la o stație de încărcare dedicată sau încărcate în casă în siguranță.
În funcție de varianta aleasă, Honda CUV e: poate să vină cu un ecran TFT de cinci sau de șapte inchi diagonală, ambele cu conectivitate Honda RoadSync DUO. Nu lipsește iluminarea full LED, asistent la rularea cu spatele (marșarier), o priză USB-C pentru încărcarea telefonului și trei moduri de rulare.
Anul 2025 va aduce o motocicletă electrică în showroom-urile Honda, iar aceasta este prefigurată de conceptul EV Fun. Acest concept arată ceva mai futurist decât CUV e:, dar el ar urma să fie primul model electric cu două roți oferit de Honda în Europa.
Honda EV Fun Concept este o motocicletă naked, cu un aspet sportiv, de streefighter aproape și cu o caroserie minimalistă. Iese în evidență șaua albă și caroseria neagră. Încărcarea acestui model electric se va face de la o priză CCS2, la fel ca la mașinile electrice, iar autonomia estimată este de ”peste 100 de kilometri” în regim de ”cruising”.
Tot la EICMA 2024, Honda a dezvelit și EV Urban Concept, adică un scuter electric cu tunel median, de dimensiuni ceva mai mari decât CUV e: și echipat cu transmisie finală pe curea dințată de cauciuc. Acest model prezintă o baterie dezvoltată in-house, însă producătorul nu a specificat dacă intenționează să îl dezvolte într-un model de serie.
GB350S este un model complet nou pentru Honda în Europa. Discutăm despre o motocicletă care se conduce cu categoria A2 și are un motor de 350 cmc. Este un monocilindru răcit cu aer și este gândit să ofere cât mai multă distracție în utilizare și un aspect fără vârstă.
În ciuda tentei retro pe care o prezintă la prima vedere, modelul GB350S vine cu disc de frână de 310 mm pe față, furci față de 41 mm diametru, ambreiaj slipper, Honda Selectable Torque Control și iluminare LED.
Notă: prețurile vizibile în galeria foto sunt valabile pentru piața din Italia.
Odată cu acest eveniment, Honda Motor Europe a decis să își unifice gama de uleiuri sub numele ”Pro Honda Oil”.
Ce modele actualizate pentru 2025 a adus Honda la EICMA 2024?
Știam de săptămâna trecută că Honda a actualizat multiple modele din gama sa pentru generația 2025. Ne referim aici la NT1100 și la Rebel, printre altele. Alături de acestea, au venit și variante noi pentru Hornet.
Ei bine, se pare că asta nu este tot. Varianta CB750 a lui Hornet a primit și ea o actualizare pentru generația 2025, iar același lucru s-a întâmplat și cu fratele său adventure, XL750 Transalp.
Schimbarea cea mai mare vine sub forma unui far nou cu LED și a unei carene pe măsura acestuia. Ecranul TFT de cinci inchi diagonală a fost revizuit, iar suspensia lui Hornet a fost și ea modificată pentru mai multă sportivitate.
În cazul lui Transalp 2025, avem tot un far nou cu LED dual projector și carenă nouă, precum și o suspensie optimizată pentru mai multă stabilitate pe suprafețe denivelate.
De asemenea actualizat pentru 2025 este modelul NC750X, care a primit un veritabil facelift. Printre schimbările aplicate se numără implementarea unui set de discuri duble de frână pe față, o șa nouă – optimizată pentru mai mult confort și un nou ecran de bord TFT cu Honda RoadSync. Varianta cu DCT a lui NC primește și tempomat, iar parbrizul reglabil este prezent indiferent de transmisia aleasă.
Odată cu NC750X 2025 a sosit o premieră mondială, sub forma utilizării de componente Durabio colorate pentru principalele elemente de caroserie ale acestuia.
Durabio reprezintă un nou tip de material plastic, bazat parțial pe materiale naturale și plusează prin calități deosebite în materie de rezistență la impact, la zgârieturi și la razele UV.
Scuterul PCX 125 a fost și el actualizat pentru 2025, așa cum este cazul celor două modele fabricate la uzina Atessa din Italia, SH350 și ADV350.
SH350i are un torpedou mai mare, iluminat, un nou far LED și patru culori noi în gamă, în timp ce ADV350 se bucură de ecranul TFT de cinci inchi cu Honda RoadSync și semnalizatoare cu funcție de anulare automată. Amortizorul spate are preîncărcarea reglabilă și rezervor extern, pentru un plus de versatilitate.
Și gama Honda Forza a fost îmbunătățită pentru generația 2025. Să nu uităm și de X-ADV 2025, dacă tot am ajuns la acest subiect.
Modelul CL500 este și el actualizat pentru 2025 cu un nou ecran LCD pe post de ceasuri de bord, o șa nouă și o poziție revizuită a scărițelor pentru un plus de confort. Are două culori noi în ofertă, maro și galben, iar CL500 se conduce în continuare cu permis de categoria A2.
Frații CRF300L și CRF300 Rally au amândoi o suspensie revizuită și alte mici modificări pentru un plus de confort resimțit de rider. Există modificări și la motorizare pentru un mai bun management al temperaturilor. Vei recunoaște variantelele 2025 după grafica revizuită, iar utilizatorii se vor bucura și de prezența în standard a unei prize USB.