Honda anunță noutăți pentru generația 2025 a lui NT1100
IMU pe șase axe în standard
Generația 2025 a lui Honda NT1100 primește motorul actualizat și suspensie activă opțională
Actualizări de la Africa Twin
Lansat în 2022, Honda NT1100 avea deja cadrul și motorul lui Africa Twin CRF1100L, însă nu primise și cele mai recente actualizări ale acestuia. Odată cu generația 2025 a modelului NT, Honda asigură o actualizare importantă.
De la lansare și până în prezent, Honda a vândut peste 12,000 de unități NT1100, ceea ce l-a făcut pe acest model să fie cel mai popular sport tourer din Europa în 2023. Niponii au decis să îi aplice o actualizare pentru generația 2025 în vederea omogenizării gamei.
Astfel, motorizarea actualizată a lui Africa Twin intră în dotarea standard și pentru NT1100, crescând subtil puterea și cuplul motor maxim, în timp ce consumul este redus ușor. Alte dotări oferite pe Africa Twin devin și ele opționale în gama NT.
Discutăm despre 75 KW la 7.500 rpm și 112 Nm la 5.500 rpm din agregatul de 1.084 cmc în configurație paralel twin. Raportul de compresie a crescut de la 10.1:1 la 10.5:1, iar inginerii au lcurat să asigure un comportament mai linear în treptele inferioare și la turații joase.
Au fost aplicate numeroase modificări la nivelul internelor motorului, de la pistoane mai lungi cu 400 de microni la mutarea pompei de apă, dar și un arbore cotit redesenat și biele revizuite. Cu alte cuvinte, deși cilindreea este neschimbată, cele două motoare de NT1100 (pre și post facelift) sunt foarte diferite la nivel de componente individuale.
Mai precis, discutăm despre suspensia reglabilă electronic EERATM de la Showa. Aceasta este oferită pe Honda NT1100 ES, în timp ce modelul 2025 de NT1100 are suspensie convențională de la Showa.
Unitatea Showa-EERA are setări speciale pentru NT1100 și poate face reglaje la comportamentul său la intervaluri de 15 milisecunde (0.015 secunde) în rapot cu schimbarea vitezei vehiculului. Suspensia este preconfigurată cu moduri de rulare pentru ploaie, pentru mediul urban, respectiv pentru drum întins și are o setare specifică de comportament la frânare pentru a reduce înclinarea excesivă în față.
Ce noutăți tehnologice aduce generația 2025?
La fel ca la modelul actual, există trei moduri de rulare prestabilite și două personalizabile, fiecare având setări dedicate de putere, frână de motor și control al tracțiunii. Sistemul HSTC integrează Wheelie Control în trei trepte.
Honda a implementat un IMU pe șase axe, ce aduce drept noutate și funcția de Cornering ABS și face toate sistemele de asistență a riderului să fie mai eficiente și mai fine în funcționare. Practic, intervenția acestora este mai puțin perceptibilă, dar nu și mai puțin eficientă.
Dotări precum tempomat adaptiv, semnalizatoare cu anulare automată, DCT reprogramat și legat la IMU fac parte din lista standard pentru NT1100 de generație 2025.
Conectivitatea Android Auto și Apple CarPlay este în continuare prezentă pe ecranul TFT de 6.5 inchi cu ecran tactil, deși acesta era deja disponibil pe generația actuală a lui NT1100. Unitatea a primit trei moduri noi de afișaj, diferite de cele existente, dar și posibilitateau unui fundal alb sau negru pentru acestea, după preferințe.
Honda a schimbat și bateria lui NT1100 cu o unitate SKYRICH HJ13L cu litiu-ion, ce reduce cu 2.5 kilograme masa motocicletei și ajută la centralizarea punctului de greutate.
Ce alte schimbări au mai fost făcute în gama NT pentru generația 2025?
Poți recunoaște rapid generația 2025 a lui Honda NT prin carena mai asucțită și mai agresivă ce intregrează faruri LED cu semnalizatoare integrate în luminile de zi. Parbrizul reglabil pe înălțime poate fi operat cu o singură mână, iar deflectoarele de vânt superioare și inferioare au fost reprofilate pentru eficiență aerodinamică crescută și protecție sporită la condiții meteo nefavorabile.
La nivelul aripii față, partea posterioară a acesteia a fost ridicată cu 150 mm pentru mai multă protecție la rularea pe ploaie. Șaua a fost și ea modificată, fiind mărită, iar cutiile de depozitare standard au un volum interior mai mare. Acum, fiecare din cutiile laterale standard are loc suficient pentru o cască integrală, afirmă Honda.
Eșapamentul a fost mutat pentru a face loc cutiilor mai mari, dar înălțimea la șa a rămas neschimbată – 820 mm. Noul volum al cutiilor de bagaje este 37 litri, respectiv 36 de litri stânga/dreapta, versus 33/32 litri în configurația existentă.
Etrierele față montate radial au câte patru pistonașe, iar pneurile sunt în continuare pe dimensiunea populară de 120/70-17, respectiv 180/55-17 față/spate.
Vom avea și prețuri actualizate odată cu lansarea pe piața locală a noului NT1100, dar mai avem de așteptat câteva luni până atunci.