Skip to main content
Finanțare și Asigurare

Programele Rabla moto și Rabla Plus au fost aprobate

By 4 februarie 2022No Comments

Subvenție de până la 1.800eur la achiziția de moto noi

Subvenție de 5.000eur pentru achiziția de moto electrice

Începe programul

RABLA MOTO 2022 – 2024

Ghidurile de funcționare a programelor Rabla CLASIC și Rabla PLUS pentru anul 2022 – au fost publicate în Monitorul Oficial, vineri 04 Feburarie

Președintele AFM și Ministerul mediului au înțeles importanța transportului alternativ pe două roți și susțin demersurile întrepărinse de motoADN pentru a îmbunătăți condițiile de accesare a programului pentru achiziția de motociclete și scutere, atât cu motor termic cât și cu motor electric.

Condiții program RABLA MOTO CLASIC

În noul program RABLA CLASIC se poate ajunge la o subvenție pentru achiziția unei motociclete noi de până la 9.000lei. Prima de casare/ subvenția  se acordă în funcție de cantitatea de emisii de CO2 /km a motocicletei noi, astfel:

a) pentru o motocicletă nouă, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km, Cuantumul primei de casare este de 6.000 lei pentru achiziționarea unei motociclete în schimbul casării unui autovehicul uzat,

b) La prima de casare se pot adăuga următoarele ecobonusuri, astfel:

  • 1.500 lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară;
  •  1.500 lei, pentru autovehiculul nou motocicletă al cărui sistem de propulsie generează maximum 90 g CO2/km.
Condiții program RABLA MOTO PLUS

Se acorda un ecotichet la achiziționarea unei motociclete electrice noi în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat.
Cuantumul ecotichetului este de 26.000 lei pentru achiziționarea unei motociclete electrice.

Ecotichetul nu se cumulează cu alte programe care finanțează achiziționarea autovehiculelor noi.
Ecotichetul se scade de către producătorul validat din prețul de comercializare, cu TVA, al autovehiculului nou, iar valoarea finanțării nu poate depăși 50% din prețul de comercializare al autovehiculului nou achiziționat prin program.

RABLA MOTO – istorie

În 2019, asociația motoADN a demarat o serie de acțiuni pentru crearea și implementarea programului RABLA MOTO. În acest demers, motoADN reprezintă vocea și interesele a peste 8.000 de persoane care au semnat petiția de susținere a implementării programului RABLA MOTO. Proiectul beneficiază și de susținerea activă a numeroase asociații și cluburi moto.
În esență, motoADN a susținut ca voucherele RABLA obținute la casarea unei mașini vechi, să poată fi folosite și pentru achiziția de motociclete și scutere noi. În acest fel va crește impactul pozitiv al acestui program de protecție a mediului și se elimină discriminarea persoanelor care vor să achiziționeze o motocicletă, nu un autoturism, prin accesarea programului RABLA.
Este foarte important de menționat ca studii europene arată ca folosirea scuterelor sau a motocicletelor în deplasarea urbana are un impact pozitiv major asupra mediului :
– direct prin faptul că un scuter/motocicleta cu motor termic, este cu 20% mai puțin poluant față de o mașină electrică și cu 50% mai puțin poluantă față de o mașină cu motor termic.
– indirect prin faptul că trecerea de la mașină la scuter face ca timpii de staționare în trafic a mașinilor să scadă astfel ca se va reduce timpul în care acestă stă cu motorul pornit și poluează.
Din același studiu european reiese că impactul indirect este de 4 ori mai mare decât impactul direct – acest lucru vă poate da o imagine clară asupra importanței folosirii acestui mijloc de deplasare în interiorul oraselor mari.

Programul Rabla moto a fost aprobat pentru prima data în anul 2020 și de atunci am reușit să creștem subvenția pentru moto și scutere astfel încât mobilitatea urbană pe două roți să aibă șanse mai mari de a fi o realitate vieții cotidiene.