Skip to main content
Finanțare și Asigurare

Programele Rabla moto și Rabla Plus au fost aprobate

By 11 februarie 2020aprilie 11th, 2020No Comments

Care este amprenta ta de CO2

mai curat, mai rapid, mai distractiv

Programul RABLA MOTO intră în vigoare chiar din acest an

Marți, 11 februarie 2020, a avut loc o conferința de presă în cadrul Ministerul Mediului.
Dl. Costel ALEXE, Ministrul Mediului si Dl. Mircea FECHET, Secretat de Stat, au anuntat faptul ca începând din 2020, achiziția de motociclete este inclusă în programul RABLA clasic si programul RABLA PLUS.
Astfel voucherul pentru casarea unei mașini și achiziția unei motociclete/scuter este de 3.500 lei, iar Eco-voucherul pentru scutere si motociclete electrice este de 3.000 lei. Prin cumularea mai multor vouchere se poate ajunge la un suport din partea statului de 2.000 EUR la achiziția unui scuter sau motocicletă electrică

Lansare program RABLA MOTO

Ceea ce am reușit în cele 12 luni de la lansarea proiectului nu ar fi fost posibile dacă nu avem lângă noi comunitatea moto și oamenii inimosi ce susțin comunitatea moto. In acest sens dorim să mulțumim:
– Asociațiilor ce au fost alături de noi la întâlnirile cu A.F.M:
– Reprezentant al organizatorului salonului moto – SMAEB
– Reprezentant al motociclism.ro, unul dintre cele mai mari forumuri ale comunității moto cu peste 60.000 de membri înscriși;
– Reprezentant al grupului Vstromania;
– WIMA România – Asociația Femeilor motocicliste;
– Asociația Suflet cu 2 roți;
– Asociația Motogolan;
– Club moto Danubian Riders;
– Club moto Blue Knights;
– Club moto Green Knights;
– Club moto Free Riders;
– Club moto Black Helmets;
– Club moto FBA 621 România;
– Clubul Motoveteranilor;
– Importatorilor de scutere și motociclete, pentru interesul arătat fată de proiect și pentru toate informațiile tehnice furnizate, astfel încât să avem un program de succes;
– Administrației Fondului de Mediu, respectiv președintelui Dl. Mihail-Dan Dojeană, pentru deschiderea arătată față de propunerile motoADN;
– Ministrului Mediului Dl. Costel Alexe și Secretarului de Stat Dl.Mircea Fechet pentru timpul alocat întelegerii acestui proiect și mai ales pentru acceptarea propunerii de a introduce motocicletele în program;
– Președintelui Clubului Oamenilor de Afaceri Liberali – Dl. Sebastian Buși pentru susținerea a acestui proiect în discuțiile cu Ministerul Mediului;

Istoric RABLA MOTO

În 2019, asociația motoADN a demarat o serie de acțiuni pentru crearea și implementarea programului RABLA MOTO. În acest demers, motoADN reprezintă vocea și interesele a peste 8.000 de persoane care au semnat petiția de susținere a implementării programului RABLA MOTO. Proiectul beneficiază și de susținerea activă a numeroase asociații și cluburi moto.
În esență, motoADN a susținut ca voucherele RABLA obținute la casarea unei mașini vechi, să poată fi folosite și pentru achiziția de motociclete și scutere noi. În acest fel va crește impactul pozitiv al acestui program de protecție a mediului și se elimină discriminarea persoanelor care vor să achiziționeze o motocicletă, nu un autoturism, prin accesarea programului RABLA.
Este foarte important de menționat ca studii europene arată ca folosirea scuterelor sau a motocicletelor în deplasarea urbana are un impact pozitiv major asupra mediului :
– direct prin faptul că un scuter/motocicleta cu motor termic, este cu 20% mai puțin poluant față de o mașină electrică și cu 50% mai puțin poluantă față de o mașină cu motor termic.
– indirect prin faptul că trecerea de la mașină la scuter face ca timpii de staționare în trafic a mașinilor să scadă astfel ca se va reduce timpul în care acestă stă cu motorul pornit și poluează.
Din același studiu european reiese că impactul indirect este de 4 ori mai mare decât impactul direct – acest lucru vă poate da o imagine clară asupra importanței folosirii acestui mijloc de deplasare în interiorul oraselor mari.

RABLA MOTO – în loc de concluzie

Ne place să-l cităm pe unul din membrii motoADN, care a spus că „este un pas mic pentru fiecare dintre cei interesați dar este un pas enorm pentru motociclismul românesc”. Evident că trimiterile textului duc foarte sus dar credem ca este o modalitate foarte plastică pentru a întelege de fapt magnitudinea acestei realizări.