Finanțare și Asigurare

Tendințe și evoluții ale prețurilor în piața moto – 2022

By 9 mai 2022 No Comments

Sondaj motoADN

cu 27 de importatori și dealeri moto

În anii mulţi de când respir aerul orașului am văzut, însă, că, uneori, viața bate filmul. Prin urmare, mi-am zis că nu ar trebui să fim prea visători și că ar fi bine să vorbim cu cei implicați în această piață moto, ca să înţelegem ce ne aşteaptă în continuare. Sperăm ca ceea ce am aflat să vă fie de folos în pregătirea anului 2022.

Cine a fost invitat la sondajul motoADN?

Am vorbit cu 27 de importatori și dealeri mari de moto, precum și cu deținători ai principalelor magazine de moto. O primă observație ar fi că avem o piață matură, pentru că peste 50% dintre respondenți activează deja de peste 10 ani în piața de moto, accesorii și echipamente. De asemenea, acest segment de business este plin de oportunități, lucru indicat de faptul că peste 40% dintre respondenți au o vechime de până în 5 ani – un indicator că piața este deschisă și încă nu are bariere pentru noii veniți.

De aici probabil și deschiderea către zona online și, mai ales, către acțiuni responsabile. Spun acest lucru pentru că oamenii tineri care investesc în acest business au speranțe de viitor și vor să construiască un brand care să reziste.

Cu ce se ocupă companiile invitate la sondaj?

Participanții la sondaj reflectă, în mare măsură, piața din România. Astfel, 80% din cei intervievați au ca principală activitate vânzarea de motociclete noi, în timp ce 55% dintre ei se ocupă, în principal, cu vânzarea de echipamente și accesorii moto. Doar 16% se ocupă cu vânzarea de motociclete la mâna a doua (SH).

Numărul mic de dealeri specializați pe SH se explică prin faptul că este o piață atipică, dominată de importurile neoficiale din Germania şi Italia. Acest lucru arată lipsa unei educații financiare adecvate, ceea ce conduce, în mod direct, la un risc mai mare, acceptat de cumpărători.