Skip to main content
InterviuriMOTOsportMOTOtravelRebel în RomâniaȘtiri moto

Ce ne pregătește Honda pentru 2024?

By 22 ianuarie 2024No Comments

Ce ne pregătește Honda pentru 2024?

La fel ca majoritatea producătorilor prezenți la Milano, Honda a profitat de EICMA pentru a dezvălui întreaga gamă pregătită pentru 2024, surprinzându-ne cu patru modele noi, actualizări semnificative aduse altor patru modele – dintre care două urmând a fi disponibile cu o tehnologie lansată în premieră de Honda – și un concept al următorului vehicul complet electric destinat să se alăture gamei de vehicule pe două roți.

motoadn honda

„În 2023, Hornet și Transalp au avut un succes răsunător, contribuind la creșterea volumului nostru de vânzări cu peste 30%. Având în vedere acest context, suntem încrezători că adăugarea a încă patru noi modele, dar și îmbunătățirea semnificativă a unor motociclete emblematice, precum Africa Twin și Fireblade, vor face din 2024 încă un an extraordinar”, a declarat Tom Gardner, Senior Vicepresident, Honda Motor Europe, cu prilejul evenimentului.

Honda E-Clutch – Pentru toate nivelurile de experiență

Lansat în premieră la EICMA, Honda E-Clutch reprezintă primul ambreiaj complet automat din lume pentru o motocicletă cu mai multe angrenaje, conceput pentru a face motociclismul mai plăcut și mai interesant, indiferent dacă ești începător sau expert.

Tehnologia elimină necesitatea de a folosi maneta de ambreiaj pentru a efectua o schimbare de viteză: motociclistul trebuie doar să acționeze pedala de schimbare a vitezelor ca să treacă ultra-rapid dintr-o treaptă în alta, similar cu folosirea unui quickshifter. De asemenea, maneta de ambreiaj nu este necesară nici la plecarea de pe loc sau oprire: deoarece devine activ de îndată ce motorul este pornit, sistemul Honda E-Clutch gestionează ambele scenarii fără probleme. Cu toate acestea, pilotul poate acționa maneta de ambreiaj în mod normal, dacă dorește și, mai mult decât atât, sistemul poate fi dezactivat din meniul motocicletelor.

Primele motociclete Honda care vor oferi opțiunea de a veni echipate cu tehnologia E-Clutch sunt CB650R și CBR650R.

CB650R și CBR650R – Un design redefinit

Dacă tot le-am menționat, să aflăm ce alte actualizări primesc în anul ce vine, Honda CB650R și fratele său, CBR650R, pe lângă opțiunea echipării cu noul sistem Honda E-Clutch. În primul rând, ambele vor veni cu un nou ecran TFT color de 5 inchi, proiectat pentru vizibilitate optimă în zilele luminoase, dar și conectivitate Honda RoadSync. În al doilea rând, fiecare model beneficiază de un design actualizat în 2024.

Astfel, CB650R devine mai sinuoasă, mai dinamică și cu un aspect mai agresiv, bazându-se, însă, în continuare, pe minimalismul retro. Pornind de la noul far LED, mai înclinat, motocicleta vine cu noi protecții ale radiatorului și un nou carenaj spate mai ascuțit, în timp ce rezervorul de combustibil rămâne un element vizual puternic deasupra motorului cu patru cilindri în linie. Performanțele acestui model naked rămân neschimbate: 70 kW de putere maximă și 63 Nm. O opțiune de 35 kW este disponibilă pentru posesorii de permis A2. În 2024, CB650R va fi disponibilă în mai multe opțiuni de culoare.

În ceea ce-l privește pe CBR650R, farurile LED reproiectate sunt asortate cu carcasele superioare și inferioare actualizate și, împreună cu unitatea posterioară redesenată, combină musculatura cu linii subțiri și unghiuri atractive pentru a spori caracterul pur sportiv al modelului. Similar cu fratele său, performanțele motorului rămân neschimbate, cu 70 kW de putere maximă și 63 Nm, plus o opțiune de 35 kW disponibilă pentru posesorii de permis A2. În 2024, acest model va fi disponibil în două culori: Grand Prix Red Tricolour și Matt Gunpowder Black Metallic.

Noul CB1000 Hornet – Performanță dinamică

În anul ce vine, familia Honda Hornet primește noi membrii, iar primul dintre aceștia este modelul naked CB1000 Hornet, propulsat de o versiune regândită a motorului cu patru cilindri în linie de pe CBR1000RR Fireblade 2017YM, ce îi oferă o putere maximă de peste 110 kW și un cuplu de peste 100 Nm. Motorul este protejat de un cadru cu două lonjeroane din oțel, asigurând atât performanță dinamică în viraje, cât și stabilitate, prin intermediul suspensiei față Showa SFF-BP (SFF-BP) de 41 mm și a amortizorului Showa Pro-link în spate.

Stilul este pur și agresiv, pornind cu privirea pătrunzătoare a farurilor super-compacte cu două proiectoare cu LED și continuând cu rezervorul de combustibil cu semnul Hornet – cu aripile pliate înainte, care are umerii largi în față, dar se îngustează radical în spate, fiind completat de o șa cu design minimal care subliniază aspectul tradițional Hornet cu talie îngustă.

CB1000 Hornet vine echipat cu multiple tehnologii ce au rolul de a ajuta pilotul indiferent de stilul de condus, printre acestea numărându-se sistemul Throttle By Wire.  Ecranul color TFT de 5 inchi, precum și conectivitatea disponibilă atât pentru dispozitivele Android, cât și pentru iOS prin Honda RoadSync completează pachetul de dotări.

Noul CB500 Hornet – Energic și agresiv

Al doilea nou membru în familia Hornet din 2024, CB500 Hornet aduce un stil energic și agresiv, inspirat de frații săi mai mari, dar și performanțe aerodinamice care se potrivesc cu celebrul nume Hornet. Carenajul acestei noi motociclete redirecționează aerul dinspre far către zona superioară a rezervorului de combustibil, contribuind la o senzație de direcție liniară cu o agilitate remarcabilă de manevrare.

Noul far LED aduce o vizibilitate sporită, iar puterea și cuplul motorului de 471 cmc îndeplinesc cerințele maxime ale permisului A2 – la 35 kW și 43 Nm – în timp ce setările actualizate ale injecției de combustibil îmbunătățesc senzația de accelerație de la turație mică. De asemenea, CB500 Hornet dispune și de HSTC.

Specificațiile șasiului include furcă față Showa SFF-BP USD de 41 mm, amortizor spate Showa și discuri duble în față cu etriere cu patru pistoane, în timp ce un nou ecran TFT de 5 inch oferă conectivitate cu smartphone-ul prin intermediul sistemului Honda RoadSync.

Noul CBR600RR – Inspirat din MotoGP

După o absență de șase ani din piața europeană, mult iubita CBR600RR revine în 2024 pentru a revigora categoria super sport de greutate medie. Dotată cu sisteme electronice și aerodinamice de ultimă generație, inspirate de MotoGP, noua CBR600RR este o bijuterie motociclistică cu patru cilindri, propulsată de un motor îmbunătățit substanțial față de versiunea sa anterioară, care îi oferă o putere maximă de 89 kW la 14.250 rpm și un cuplu de 63 Nm la 11.500 rpm.

Șasiul garantează o manevrabilitate ușoară, atât când vine vorba de schimbări instantanee de direcție, cât și de stabilitate, datorită cadrului din aluminiu cu două brațe, cu braț oscilant din aluminiu, furcă față Showa Big Piston USD de 41 mm, amortizor spate Unit Pro-Link Showa și carene cu aripioare derivate din MotoGP.

Tehnologiile cu care vine echipat CBR600RR includ Throttle By Wire, 5 moduri de rulare, ABS în viraje, control selectiv al cuplului Honda (HSTC) pe 9 niveluri și semnale de oprire de urgență. Sistemul Honda Electronic Steering Damper, Slipper Clutch și un quickshifter reprezintă, de asemenea, dotări standard.

Noul NX500 – „New X-over”

Celebrul „NX” revine în gama Honda sub forma noului NX500. Această motocicletă este concepută pentru a se descurca pe orice tip de drum, fie că vorbim de o șosea cu multe serpentine, un traseu cu pietriș sau o aventură pe distanțe lungi. Modelul împrumută popularitatea fostului CB500X, dispunând, însă, de un stil nou și, evident, de specificații și performanțe mai bune.

Astfel, dinamica și manevrabilitatea sunt îmbunătățite datorită reducerii cu 3 kilograme a greutății, la 196 kg (din care 1,5 kg au fost scăzute grație noilor jante ușoare din aluminiu turnat cu 5 spițe), dar și datorită furcii ”răsturnate” Showa de 41 mm (SFF-BP) și a unei accelerări mai rapide.

NX500 vine cu un nou ecran TFT de 5 inci, conectivitate Honda RoadSync pentru smartphone, HSTC și un nou far. Design-ul se bazează pe un stil dinamic și compact, de aventură, cu o siluetă impunătoare și solidă.

CBR500R – Un nou nivel A2 sport

Motocicleta sport cu doi cilindri, care îndeplinește criteriile pentru categoria A2, de la Honda primește îmbunătățiri semnificative, dar și o actualizare de design, inspirată de Fireblade, pentru 2024. Rapidă, accesibilă și – cel mai important – distractivă: acestea sunt cuvintele care descriu modelul și în anul ce vine.

Astfel, CBR500R include noi faruri față și spate, plus o caroserie revizuită, pentru un aspect îmbunătățit al părții frontale. Grafica și culorile noi amplifică aspectul „baby Blade” al CBR500R, iar noile setări ale injecției de combustibil îmbunătățesc accelerația la turații joase.

Puterea și cuplul rămân neschimbate pentru motorul de 471 cmc, la 35 kW și 43 Nm – în timp ce Honda Selectable Torque Control este acum standard. Șasiul include furcă față Showa SFF-BP USD de 41 mm, amortizor Showa pe spate și discuri duble în față cu etriere cu patru pistoane. Noile faruri cu LED oferă o vizibilitate mai bună pe timp de noapte, în timp ce un nou ecran TFT de 5 inch reprezintă interfața pentru noua conectivitate Honda RoadSync.

CBR1000RR-R Fireblade și CBR1000RR-R Fireblade SP

În 2024, CBR1000RR-R Fireblade și versiunea sa SP primesc mai multe actualizări ale motorului și cutiei de viteze, care determină o creștere majoră a performanțelor la rulare și un răspuns îmbunătățit al accelerației. Valorificând experiența de până acum, Honda a modificat substanțial puterea livrată de cuplul de 113 Nm și 160 kW al modelului CBR1000RR-R Fireblade SP, pentru a genera o accelerație și mai mare la ieșirea din viraje. Acest lucru este accentuat și de noul design, alături de cadrul revizuit, mai ușor și mai flexibil.

Adăugarea sistemului Throttle By Wire sporește controlul accelerației și permite, de asemenea, amplificarea frânării motorului. Carcasele, arborele cotit și biela mai ușoare, împreună cu distribuția revizuită a supapelor și raportul de compresie mărit, asigură că CBR1000RR-R Fireblade SP obține mai multă performanță din fiecare ciclu de combustie, în timp ce modificările aduse la evacuarea Akrapovič montată standard reduc volumul decibelilor cu 5dB.

Versiunea SP a modelului CBR1000RR-R Fireblade este prima motocicletă din lume care utilizează generația a treia de furcii Öhlins Smart Electronic 43mm S-EC3.0 (SV) NPX USD NPX de 43mm. De asemenea, modelul dispune reglaj de pretensionare a arcurilor din meniul motocicletei, dezvoltat tocmai pentru a le permite piloților o modalitate clară și ușoară de a-și regla perfect Fireblade-ul. Noile etriere de frână Brembo Stylema R cu patru pistoane și montare radială oferă performanțe ridicate de frânare.

CRF1100L Africa Twin și Africa Twin Adventure Sports

EICMA a marcat și debutul public al modelului revizuit CRF1100L Africa Twin și al variantei sale Adventure Sports – cele două motociclete vin cu o serie de actualizări practice și de performanță în 2024.

Astfel, ambele modele beneficiază de o creștere cu 7% a cuplului maxim – livrat cu 750rpm mai devreme în gama de turații – datorită modificărilor aduse raportului de compresie, distribuției supapelor, admisiei și setărilor ECU. Revizuirile aduse cutiei de viteze cu transmisie cu dublu ambreiaj DCT au fost dezvoltate pentru a se potrivi cu noile performanțe ale motorului, o mai bună detectare a virajelor și o senzație mai naturală atât la plecarea de pe loc, cât și între prima și a doua treaptă de viteză.

Motocicletele vin, de asemenea, cu roți fără cameră – pentru o reparare mai ușoară pe marginea drumului – și un ecran mai mare, reglabil în 5 direcții.

Modelul CRF1100L Africa Twin va fi disponibil pentru prima dată cu opțiunea Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™), care oferă o amortizare optimizată în toate condițiile de rulare, precum și posibilitatea de a schimba preîncărcarea arcului spate în mers prin intermediul ecranului tactil de 6,5 inchi.

Capacitățile de rulare pe șosea ale modelului CRF1100L Africa Twin Adventure Sports sunt sporite de noua roată față de 19″ și de anvelopa din față mai lată, la care se adaugă o mai bună protecție împotriva intemperiilor, precum și un confort mai mare datorat șeii mai groase și mai căptușite.

Așadar, fanii Honda nu au fost dezamagiți nici în acest an și au o mulțime de noutăți de care să se bucure. Indiferent de nivelul de experiență pe care îl ai sau de cât de exigent ești când vine vorba de tehnologia încorporată în motocicleta ta, Honda răspunde nevoilor tale.