BMW Motorrad la 100 de ani de istorie
În acest an, BMW Motorrad a sărbătorit, oficial, 100 de ani de istorie bogată, marcată de recorduri pe toate planurile şi o constantă evoluţie tehnologică. În cadrul evenimentului aniversar organizat în România, au fost prezentate câteva dintre cele mai importante momente din secolul de activitate pe care l-a adunat BMW Motorrad din 1923 şi până în prezent. De asemenea, cu acelaşi prilej, a fost lansat şi noul model din seria GS: mult-discutatul și analizatul BMW R 1300 GS.
1923 – mai precis pe 28 septembrie, se lansează prima motocicletă a producătorului german, BMW R32, în cadrul International Auto Show din Berlin. Conceptul holistic pe baza căruia a fost construit acest model este folosit şi în ziua de astăzi.
1929 – BMW Motorrad doboară recordul absolut de viteză pe două roţi existent la acea vreme, cu un BMW WR 750 şi cu ajutorul pilotului Ernst Jakob Henne. Pe 19 septembrie 1929, acesta urcă pe Ingolstädter Landstrasse, la nord de München, cu o viteză de 216 km/h, depășind astfel cu 10 km/h recordul mondial existent.
1936 – BMW lansează modelul R 5, un boxer sofisticat care aduce performanţa sportivă la un nou nivel. Motorul lui R 5 reuşeşte să obţină 24 de cai putere la 5.800 rotaţii pe minut.
1939 – Schorsch Meier câştigă cursa TT pentru seniori din cadrul competiţiei Isle of Man Tourist Trophy cu un BMW RS 255 Kompressor. Meier devine, astfel, primul pilot din afara Marii Britaniei care câştigă acest trofeu.
1969 – Acest an marchează începerea producţiei modelului premium BMW R 75/5 în Berlin, moment ce face, de fapt, trecerea într-o nouă eră pentru BMW Motorrad. Cu o putere de 50 CP și o viteză maximă de 170 km/h, boxerul /5 a reprezentat o reproiectare completă al unui concept folosit de BMW timp de aproape un sfert de secol.
1980 – Începe „povestea GS”: Modelul R 80 G/S, prezentat de BMW la Salonul Auto din Köln, în septembrie 1980, uimeşte atât experții şi concurenţa, cât și publicul larg. Un enduro cu o capacitate de 800 cmc și doi cilindri nu mai existase până atunci ca motocicletă de serie.
1981 – R 80 G/S și „urmașii” săi și-au dovedit rapid calitățile în cursele moto. În 1981, Hubert Auriol câştigă Raliul Paris-Dakar cu un BMW R 80 G/S. Acesta a fost doar unul dintre numeroasele succese în motorsport ale lui BMW Motorrad, obţinute cu un GS.
1988 – BMW introduce primul ABS pe motociclete de serie, pe BMW K 100 (K 1). Chiar din primul an în care BMW Motorrad a oferit ABS pe motocicletele sale, peste 50 la sută dintre clienți au optat pentru el.
2010 – Timp de peste șapte decenii, BMW a fost asociat mai mult decât orice alt brand cu fascinația exercitată de motoarele cu șase cilindri în linie. În 2010, BMW Motorrad prezintă noile K 1600 GT și GTL, primele motociclete echipate cu o unitate de propulsie cu șase cilindri în linie.
2011 – Producătorul german include mobilitatea urbană printre liniile sale de business şi produce două maxi scutere dinamice, ideale pentru mersul în oraş. BMW C 600 Sport și GT combină proprietățile remarcabile de condus ale unei motociclete cu agilitatea specifică și confortul conceptual ale unui scuter.
2012 – Sosirea noului C Evolution marchează începutul unui nou capitol în segmentul de mobilitate urbană: debutul erei BMW dedicate misiunii de a avea zero emisii. Cu propulsie electrică, C Evolution a mers și mai departe, îmbinând plăcerea de a conduce și dinamismul cu beneficiile unei performanțe cu emisii zero, pentru a crea o experiență cu totul nouă pe două roți.
2021 – Se lansează BMW M 1000 RR, primul model din clasa M al BMW Motorrad. M reprezintă succesul în cursele auto și fascinația modelelor BMW de înaltă performanță. Cu o putere a motorului de 212 CP și o greutate de numai 192 kg, noul M RR se ridică la nivelul așteptărilor pe care le au motocicliștii pasionați de superbike.
2023 – BMW Motorrad sărbătoreşte 100 de ani de motociclism şi lansează BMW R 1300 GS, un model care se remarcă prin un nou motor boxer, suspensie de ultimă generaţie, o greutate semnificativ redusă (cu 12 kg sub modelul anterior) și nu numai.