Skip to main content
Știri moto

FEMA și FIM își formalizează relația după 24 de ani de colaborare

By 31 mai 2024No Comments

Cele mai influente organizații ale motocicliștilor sunt FIM și FEMA

Colaborarea strânsă dintre FEMA și FIM a demarat în anul 2000

După două decenii de colaborare strânsă, FEMA devine membru asociat FIM pentru o legătură mai apropiată între cele două asociații.

Ce este FEMA, ce este FIM și ce legătură avem noi cu ele?

FIM este acronimul de la Federația Internațională de Motociclism, fondată în 1904. Aceasta reprezintă 119 federații naționale de motociclism și guvernează toate disciplinele ale sportului cu motociclete.

Deși organizația inițială care a devenit apoi FIM a fost fondată în 1904, numele actual datează din 1949. Echivalentul său automobilistic este FIA, iar fiecare asemenea structură guvernează tot ce ține de sport cu motor cu patru, respectiv cu două roți – în cazul FIM. Simplu, nu?

Dar FEMA? Ei bine, aceasta este Federația Europeană a Asociațiilor de Motocicliști, iar ea este o organizație non guvernamentală care luptă pentru drepturile motocicliștilor. FEMA a fost fondată în 1998 prin fuziunea FEM, adică Federația Europeană a Motocicliștilor și EMA, adică European Motorcyclists’ Association. După cum probabil știți, noi, cei de la motoADN, suntem membri FEMA.

Ce ne aduce noua colaborare?

FEMA va exista în continuare, dar acum este membru asociat FIM, deci cele două organizații își vor alinia anumite procese pentru a evita situațiile în care angajații lor muncesc de două ori.

În climatul politic actual, cele două organisme doresc să își îmbine eforturile pentru a influența politici, reguli și reglementări care au sau ar putea avea un efect asupra comunității internaționale a motocicliștilor. Aceste schimbări vizează nu doar motocicliștii din Europa, ci și toți utilizatorii de motociclete care conduc în statele UE și a teritoriilor acestora.

Anumite inițiative și idei ajung să fie preluate de organismele omoloage din alte state, în funcție de necesitate și aplicabilitate. Problemele vizate de aceste organisme merg de la felul în care se obține permisul de conducere, examenele medicale necesare înnoirii acestuia, siguranța rutieră și discuții despre eventuale interdicții pe șosele și orice este nevoie pentru a promova, proteja și conserva motociclismul.

VIA | FEMA

Ce a făcut FEMA până pentru motocicliștii din Europa?

În timp ce FIM se concentrează pe sportul cu motor din perspectiva vehiculelor cu două roți, activitatea FEMA vizează motocicleta drept mijloc de transport și recreere. Evident, legătura comună dintre cele două este motocicleta, așa că ambele organizații sunt concentrate să găsească soluții benefice pentru posesorii și utilizatorii de motociclete.

Discutăm aici despre implicarea în politică la nivel național și european, când este cazul, pentru a putea proteja interesele motocicliștilor. Astfel, pot fi prevenite diferite situații absurde, atât pe plan local, cât și pe plan național. Ideea este ca persoanele care au motociclete să nu ajungă să fie discriminate în vreun fel sau altul în raport cu cele care folosesc doar autoturisme sau alte mijloace de transport în comun.

Mai țineți minte situația unei amenzi primite de un motociclist în Sibiu pentru lipsa unui extinctor, a unui triunghi reflectorizant și a kitului de prim-ajutor? Ei bine, aceea a fost doar una dintre situațiile în care este bine că în țara noastră există o asociație care luptă pentru pentru drepturile motocicliștilor.

În fiecare stat din UE există câte o asemenea asociație, iar eforturile acestor asociații sunt asistate de FEMA, la nivel european, în beneficiul tuturor motocicliștilor.

În mod ideal, legislatorii ar lua în considerare toate mijloacele posibile de transport folosite de toți locuitorii unui teritoriu, însă practica ne-a demonstrat că acest lucru nu este întotdeauna posibil. Așadar, este nevoie de o implicare a unor organizații care să reprezinte motocicliștii atunci când este nevoie.

În cele mai fericite cazuri, aceste organizații ajung să propună modificări pentru propuneri legislative, reușind să evite potențiale interdicții sau obligații înainte ca acestea să aibă efect.

Ce poți face tu?

Cel mai simplu pas este să ne urmărești pe rețelele sociale preferate. Acest sprijin nu te costă absolut nimic și te ajută să fii la curent cu tot ce mișcă în lumea motociclismului. Însă, protejarea intereselor tale ca motociclist nu este gratuită.

Dacă dorești să ajuți mai mult, poți deveni membru al asociației motoADN aici. În trecut, am reușit să elimină motocicletele din propunerea legată de Taxa Oxigen, dar și să inițiem demersul ceea ce ne-a dus la Programul Rabla Moto. Pe lângă asta, mai există și proiectul 125B, sprijinit de noi, ce a primit recent normele de aplicare după ce a fost promulgat.

Oferim și un card special, numit motoADN Plus, ce oferă anumite beneficii deținătorului pe perioada de 12 luni de la momentul activării.