Ba nu! ...
... 10
Nu este mult de când neo-cafe-retro-naked-ul de capacitate medie CB650R a fost lansat de Honda și, deși este o motocicletă care arată și se conduce grozav, bisturiele și planurile chirurgilor-modificatori de motociclete erau deja pregătite.
Cu toate că alte mărci au modele parcă pregătite pentru customizare, precum Scrambler Ducati 800 sau Ducati Monster, BMW R nineT, Harley Davidson Iron 883, Moto Guzzi V7 III, Triumph Boneville, Yamaha XSR 700 sau 900, Honda nu avea cine știe ce, cel puțin până în 2019, dar a scos un retro pregătit pentru înfrumusețare. CB-ul are un design compact și eficient, specificații contemporane, dar o înfățișare tradițională curată și simplă, cu o culoare și două mici panouri argintii, cu un motor 4 în linie și un sistem clasic de patru țevi de evacuare care aduc aminte de CB400F din anii ‘70. Culorile sunt drăgălașe și ne plac, dar hai să vă distrăm puțin cu denumirile lor: roșu bomboană cromosferă, negru praf de pușcă metalic mat, albastru blugi metalic mat și gri perlă afumată. Honda zice că este un „Neo Sports Café” și parcă îți dă ghionturi să o demontezi și să o montezi după ce ai mai scos și ai mai adăugat piese și elemente cum și de unde te taie capul.
Ăsta a fost și gândul celor de la Honda când au conceput proiectul Honda Customs 2021 în care Miss Honda cu 1000 de fețe avea să fie chiar CB650R-ul. Au urcat pe un site toate înfățișările concepute de dealerii Honda care s-au înscris și au dat dreptul democratic de vot utilizatorilor pentru a încorona cea mai bună versiune.
Peste 7000 de vizitatori ai sitului au votat și au putut descărca postere pentru dispozitivele lor cu modelele preferate. Vizitatorii site-ului Honda Customs au putut alege dintre zece cele mai bune CB650R personalizate construite de dealeri din Spania, Franța și Portugalia, care trebuia să fie prezentate, inițial, la Festivalul „Wheels & Waves” de la Biarritz.
Toate sunt frumoase dar au oamenii ceva cu cifra 3, așa că doar trei sunt norocoase din zece.
Pe locul 3 în preferințele vizitatorilor a fost “CB650R FOUR Limited Edition” construit de Espace Motos din Franța. Este îmbrăcată în verde bomboană conifer, roți bronzate încălțate cu anvelope de scrambler, cu o șa superbă din piele maro deschis și cusături în diamant, un deflector minuscul dar elegant, oglinzi bar-end și este finalizată cu dungi aurii și un logo clasic Honda Wing din anii ‘80.
La doar 12 voturi de locul 3, argintul este cucerit de Werther Honda din Nisa, cu piesa “CB650R BMX”, inspirată din bicicletele de „trick-uri” sau BMX construite de Honda. Are o șa monopost, ca orice bicicletă, suspensie neagră complet, vopsea neagră smoală lucioasă, presărată, pe ici, pe colo, cu auriu, ca să se asorteze cu jantele, tot de scrambler, acoperite de anvelope cu bandă albă, ca mașinile americane din anii ‘60. Are raportul de transmisie agresiv și un sistem complet de evacuare Akrapovič, făcând bicimotocicleta să îți dea brânci mai tare decât decât modelul original.
În colțul cel mai vestic al continentului, Portugalia, avem câștigătorul, cu 29% din voturi. Este dealerul Honda Mototrofa, cu jucătorul “Fenix”, un model cu ADN italian am zice noi, dacă aruncăm o privire peste Mediterană, la modelele Agusta și Ducati.
Deși pare contemporană, motocicleta este un hibrid de vechi și nou, folosind piese din modele Honda anterioare, dovedind că Honda-i Hondă, la orice vârstă. Bascula monobraț și roata din spate provin de la un VFR750F, iar roata din față de la un CBR900RR FireBlade. Printre elementele personalizate putem observa șaua, codița și numărul „93” (făcut de Nexx Helmets). Nu încape îndoială că acestea sunt un omagiu adus lui Marc Marquez. În acelși timp, ’93 este și anul în care Mototrofa și-a deschis porțile. Să nu uităm de combinația de culori dulci care te bagă în diabet, roșu bonbon, alb perlat și gri șobolan.
Și celelalte exemplare sunt, poate, la fel de frumoase dar nu știm dacă și acest concurs a fost un soi de Eurovision, unde locul de unde vii contează mai mult decât lucrul pe care-l faci.
Felicitări câștigătorilor și la cât mai multe participări, ceea ce le urăm și dealerilor din România!