Skip to main content
InterviuriMOTOsportMOTOtravelRebel în RomâniaȘtiri moto

Motociclismul în România – ce urmează?

By 19 ianuarie 2024No Comments

Motociclismul în România – ce urmează? 

Finalul de an ne-a dat o perspectivă pentru ceea ce ne așteaptă în 2024. Cu toate acestea, anii trecuți ne-au demonstrat că adesea realitatea bate previziunile – uneori în bine, uneori nu. Așadar, analizând datele pe care le avem acum, putem trasa câteva direcții și idei pentru ce va urma. 

Mobilitate urbană  

După îndelungi așteptări și mai multe episoade de entuziasm și dezamagire, legea 125B este din nou aproape de a deveni realitate. În momentul scrierii acestui material, preopunerea legislativă  fost adoptată cu unanimitate de voturi și urmează să meargă la Președinte pentru promulgare.  

Șoferii care o așteaptă de multă vreme verifică bugetul pus deoparte pentru scuterul de 125 cmc care va reprezenta scăparea lor în lupta cu jungla urbană. Alții au dat fuga în garaj să șteargă cu entuziasm praful așezat deja pe scuterul cumpărat de luni bune, de când speram că 125B va intra în vigoare încă din acest an. Importatorii și dealerii verifică încă o dată listele de comenzi. Ne-au asigurat că sunt pregătiți pentru volumul de solicitări estimate.  

Dezvoltarea motociclismului în România 

Piața de motociclete și scutere crește în continuare în România – fiecare segment în ritmul său. Cu toate discuțiile despre forma în care va funcționa RABLA Moto de anul viitor înainte și despre modul în care ar putea să scadă vânzările fără stimulent din partea acestui program, importatorii sunt pregătiți pentru noii clienți.  

125B va duce inevitabil la creșterea numărului de scutere vândute, dar nici motocicletele nu vor sta pe loc. Numărul de motocicliști crește, de asemenea, iar acest fenomen dă de lucru școlilor moto și duce la apariția de noi actori în piața magazinelor de echipamente moto și accesorii. Și pe partea de service-uri moto este agitație. Nevoie este și se caută mecanici buni care să o suplinească. 

Viitorul motociclismului 

Ridicăm puțin capul din zona noastră și privim mai departe. Lansările de la EICMA 2023 de anul acesta indică niște trenduri clare – electricul câștigă teren, avem chiar și primele motociclete hibride, AI-ul începe să fie integrat în dezvoltarea industriei moto tot mai mult. Noile generații de motocicliști primesc o atenție deosebită din partea producătorilor de motociclete, dar și a celor de echipamente. Design futurist, motociclete performante – chiar și cu cilindree mică – tehnologie avansată, confort sporit…toate acestea sunt câteva dintre elementele ce par a defini viitorul motociclismului. 

Proiectele motoADN 

Am avut un an plin, dar bun, cu multe proiecte duse la bun sfărșit și cu altele concepute, care de-abia așteaptă să fie implementate și să își producă efectele. Încă un an de Revista motoADN oferită gratuit comunității moto din România, un catalog de motociclete și scutere care a crescut de la o ediție la alta, o nouă ediție a ghidului dedicat motocicliștilor începători realizat cu susținerea HONDA Trading România, campanii de susținere pentru subiecte importante pentru dezvoltarea motociclismului – cum este 125B, implicarea în activitatea FEMA – Federația Europeană a Asociațiilor de Motocicliști, evenimente organizate, multe materiale video pe canalul de YouTube – interviuri, review-uri și nu numai, noi parteneriate care duc la noi idei și proiecte. 

Ce va fi și cum, vom vedea. Rămâne neschimbată pasiunea noastră pentru mersul pe două roți și dorința de a dezvolta motociclismul în România. 

Ne dorim să vă avem în continuare alături de noi pentru că susținerea voastră determină activitatea asociației și viitorul domeniului moto din țara noastră. Pentru că… ”singur ești o voce, dar împreună suntem o forță”.