Fără categorie

Creste numărul tărilor Europene ce acceptă ca posesorii de permis categoria B sa conducă scutere și motociclete ușoare

By 22 martie 2021 No Comments

București conduce în topul poluării

... dar nu facem nimic să schimbăm asta

Grecia recunoaște avantajul scuterelor și motocicletelor ușoare în traficul urban …. Oare România ce mai așteaptă? Trebuie să fim ultimii din Europa?

Parlamentul Greciei

Parlamentul grec a votat în favoarea unei noi legi privind mobilitatea urbană durabilă, care include facilitarea conducerii șoferilor de mașini cu motociclete ușoare.

Noua lege va permite:

  • Conducerea unui moped (categoria AM) de către șoferii care au un permis de conducere auto (B) de cel puțin șase ani și au cel puțin 27 de ani.
  • Conducerea pe o motocicletă ușoară: (categoria A1), numai în Grecia, de către șoferii care dețin un permis de conducere auto (B) de cel puțin șase ani, au cel puțin 27 de ani și au parcurs cinci ore de instruire relevantă.

Thomas Kakadiaris de la organizația motocicliștilor greci MOTOE (membru FEMA) spune:

„Grecia este acum una dintre cele cincisprezece țări europene care permit, în condiții suplimentare, șoferilor de mașini să meargă cu scutere sau motociclete ușoare. Noua lege pare să satisfacă industria motocicletelor din țara noastră și, mai exact, importatorii, care au emis un anunț de bun venit. ”

Parlamentul României

n aprilie, anul trecut, deputații Petrea Gabriel și Rotaru Alexandru, cu contribuția lui Constantin Roșu, membru activ al clubului Vespa România, au propus inițiativa legislativă PLx 552/2019 pentru completarea O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, de obținere a categoriei A1 de către persoanele care au deja categoria B de 2 ani, au împlinit 24 de ani și au făcut 10 ore de mers cu motocicleta categoria A1 în poligon.

Legea a primit aviz pozitiv de la:

  • Comisia pentru Industrii și Servicii
  • Comisia Juridică
  • Comisia pentru transport si Infrastructura
  • Comisia pentru drepturile Omului

A primit aviz negativ de la Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță de Naționala

Din pacate discuțiile au fost total netrasparente la momentul respectiv și nu am putut aduce clarificări desi am cerut acest lucru în numele asociației. Am depus chiar si o adres scrisă catre toate Comisiile implicate dar fara raspuns.

Având în vedere că 15 tări din europa au adoptat aceste modificări considerăm că este cazul să mișcăm lucrurile și în România.

Mai multe detalii despre proiect aici  sauu direct pe site ul camerei deputaților adică aici

În vacanța din Grecia poți conduce scuter de 125cmc cu permis categoria B

Cheia succesului pentru această măsură stă în siguranța rutieră și în formarea personală pentru acesti noi motociclisti, combinată cu grija statului pentru o rețea rutieră sigură”

a decalarat Thomas Kakadiaris de la MOTOE

Thomas continuă: „MOTOE este mulțumit pentru că realitatea este recunoscută. Am avut întotdeauna convingerea că motoretele de 50 cmc și motocicletele de 125 cmc sunt folosite zilnic, deoarece reprezintă o soluție accesibilă și eficientă la problemele de mobilitate urbană. Șoferul care își lasă mașina și alege să meargă cu un scuter sau cu o motocicletă de 125 cmc ajută la ameliorarea presiunii din trafic și emite mai puține emisii. Cheia siguranței rutiere este formarea personală, combinată cu grija statului pentru o rețea rutieră sigură „.

 

„Ministerul grec al Transporturilor a ales cea mai bună soluție posibilă”, potrivit lui Thomas. „Este o soluție binevenită și mult așteptată pentru șoferii de mașini care doresc să meargă pe o motocicletă ușoară cu permis de conducere de tip B. Vârsta potențialilor utilizatori, experiența care rezultă din conducerea unei mașini și pregătirea suplimentară, împreună cu responsabilitatea pe care trebuie să o arătăm în fiecare zi, sunt suficiente pentru a câștiga cu toții. ”

Thomas Kakadiaris de la organizația motocicliștilor greci MOTOE

Text pus la dispoziție de FEMA – Federația Europeana a Asociațiilor de Motocicliști – le mulțumim pentur suportul oferit