EvenimenteSfaturi moto

Sondajul motoADN descoperă spiritul civic al comunității moto

By 18 noiembrie 2019 martie 25th, 2020 No Comments

Suntem cetățeni-motocicliști...

...și vom avea un cuvânt de spus

În ziua alegerilor am făcut un sondaj. Acum prezentăm rezultatele.

Scăpările antisociale ale “Sons of Anarchy”, unul dintre reperele formatoare de opinie despre lumea motociclismului, nu au rădăcini în realitatea românească. Sondajul nostru de opinie a relevat că suntem oameni responsabili, cu încredere în viitor, că ne interesează ce se întamplă cu țara noastră și că suntem o forță atunci când suntem văzuți cu casca în mână la urne.

Așa reiese dintr-un scurt sondaj făcut de motoADN în ziua alegerilor prezidențiale, unde 97.5% dintre cei care au participat au răspuns că merg la vot în ambele tururi.

votezi la aceste alegeri 2
alegeri tur 2

Asta înseamnă că, printre altele, va trebui să interacționăm cu lumea politică dacă vrem să culegem roadele reprezentării politice pentru comunitatea moto. Politicile publice, infrastructura, legislația și fiscalitatea se află în pixul politicienilor și sunt lucruri mult prea importante pentru a fi lăsate doar în mâna lor.

Cu această ocazie, am adăugat în sondaj și câteva întrebări importante pentru comunitatea moto care ne urmărește activitatea.

Astfel, am aflat că trei sferturi dintre cei care folosesc scuterele și motocicletele acoperă uniform aria de vârstă cuprinsă între 25 și 50 de ani. Restul de 25% dintre motocicliști sunt persoane sub 25 și peste 50 de ani, distribuiți aproximativ egal.

ce varsta ai 1

Cât privește motivul pentru care se folosesc motocicleta și scuterul, rezultatele sunt foarte interesante: 61.1% folosesc motocicleta în oraș, pentru o deplasare mai eficientă în trafic. 79.8% merg în plimbări de week-end cu prietenii prin țară și 21.2% dintre motocicliștii au răspuns că merg și în afara țării.

Faptul că mai mult de jumătate dintre respondenți folosesc motocicleta, zilnic, pentru a merge la serviciu în aglomerările urbane întărește argumentul că politicile publice locale trebuie abordate cu mai mult aplomb, seriozitate și profesionalism, atât din partea asociațiilor care reprezintă comunitatea moto, cât și din partea autorităților.

cand si pentru ce 1

Un alt aspect important este experiența celor care merg pe două roți și concluziile trase din sondaj sunt foarte interesante: cam jumătate dintre cei cu mai puțin de 2 ani experiență și cei cu mai mult de 30 de ani de experiență, folosesc motocicleta pentru mobilitate urbană. Aceleași categorii nu prea ies din țară, din motive, evident, diferite.

O treime din cei cu experiență între 3 și 30 de ani folosec motocicleta pentru mobilitate urbană și mai mult, aproximativ jumătate, pentru călătorii mai lungi prin țară. În jur de 20% dintre ei merg în afara țării. Sunt date interesante și importante pentru motocicliști și factori de decizie, dar nu sunt singurele, pentru că dorim să facem un studiu complex despre comunitatea moto din România pentru a descoperi cine suntem, ce dorim, cu ce probleme ne confruntăm și ce se poate face pentru a le rezolva, prioritizând proiectele noastre.

experienta motociclistilor 1

Vom face acest lucru curând și așteptăm opiniile și recomandările voastre în această privință.

Doar împreună putem face mai multe, mai bine. Implicându-ne în viața comunității, în toate aspectele ei, putem schimba lucruri care nu ne plac și putem rezolva probleme de care ne lovim. Ne implicăm pentru ca ne interesează viitorul nostru și al celorlalți.

Nu suntem „sons of anarchy”, suntem “sons of democracy”.