România-Estonia-Grecia în aceeași tură!
Testul nostru ne-a dus de la 13 la 40 de grade Celsius cu același echipament
Din Capitală până în Țările Baltice și apoi în Grecia, totul cu același echipment?
Testul nostru s-a întins pe trei săptămâni!
În această vară, am fost suficient de norocos să beneficiez de 3 săptămâni de concediu dedicate mersului pe două roţi motorizate. Îmi place să cred că am grijă ca Rumba (Honda Africa Twin 1000) să fie mereu pregătită pentru orice fel de tură pe care mi-o propun, aşa că acum era rândul meu să mă pregătesc pentru ceea ce avea să urmeze.
O “revizie” a echipamentului moto era absolut necesară. Am ajuns la concluzia că aveam nevoie de un nou set geacă/ mănuşi/ pantaloni. Echipamentul vechi adunase aproximativ 60.000 km în 3 ani şi multe ore în bătaia razelor UV. Deoarece în plimbările din oraş (cafea, birou etc.) folosesc de ani buni echipament SPIDI şi experienţa cu acesta a fost una pozitivă, am spus că e cazul ca şi pentru touring să mă orientez către acelaşi producător.
Am plecat din Bucureşti într-o zi caniculară, urcând către Oradea, apoi am continuat drumul într-o zi cu ploi torenţiale, trecând prin Ungaria şi Slovacia şi ajungând la Cracovia, în Polonia. La plecarea din Cracovia am avut “noroc” de o zi cu ploi moderate, apoi s-au succedat două zile cu vreme rece, urmate de restul de 15 zile de vreme caldă, pe alocuri caniculară, cu trecere prin Lituania, Letonia şi Estonia, până la Talin, apoi retur prin aceleaşi tari. Continuarea plimbărilor moto m-a purtat până la Salonic, în Grecia.
Se înțelege, așadar, că noul meu echipament moto a fost testat în toate condițiile – de la 40 la 13 grade, de la ploaie la soare arzător și de la vânt puternic la caniculă.
SPIDI 4 Season Evo – Geaca moto care se adaptează nevoilor tale
SPIDI 4 Season Evo este o geacă pentru 4 sezoane, versatilă, care beneficiază de o mulţime de ventilaţii, în trei straturi, precum şi de un strat care protejează împotriva ploii, respectiv de un strat termic, ambele detaşabile.
În partea de sus, SPIDI a ales o soluţie simplă, dar eficientă, de închidere a gecii, bazată pe combinaţia dintre o capsă şi ”arici” (Velcro). Capsa este folosită pentru închidere rapidă, iar ariciul, pentru un reglaj fin, astfel încât geaca să se aşeze perfect în jurul gâtului.
Protejarea umerilor este asigurată de protecţii CE nivel 1, iar cea a coatelor, de protecţii CE nivel 2. Este o combinaţie de protecţii folosită de majoritatea producătorilor de geci destinate motocicliştilor.
Pe partea exterioară a mânecilor, geaca beneficiază de elemente reflectorizante, pentru o mai bună vizibilitate.
Spre interiorul mânecilor am găsit două reglaje, unul pe braţ, iar celălalt pe antebraţ, ambele cu arici, dar şi un fermoar ce se poate deschide în ambele direcţii. Atunci când am mers la temperaturi mari, de peste 25 de grade Celsius, mi s-a părut optim să deschid ambele cheiţe, dinspre extremităţi spre mijloc – astfel, am permis intrarea unui flux mare de aer, dar fără ca mâneca să se umfle sau să fluture în bătaia vântului.
La extremitatea mânecii, o capsă cu două poziţii de închidere ajută la adaptarea gecii în diverse situaţii. Am descoperit că a fost foarte uşor să trag mânecile peste mănuşile SPIDI, dar şi să trag mănuşile peste mâneci, în funcţie de context.
La nivelul pieptului, SPIDI a prevăzut două zone ventilate mari, cu arici în partea de sus şi cu fermoare cu protecţie la apă pe lateral. Atunci când sunt deschise la maxim, acestea pot fi blocate cu două capse, astfel încât să nu deranjeze în timpul mersului. În dimineţile răcoroase plecam de la cazare cu aceste ventilaţii complet închise şi nu simţeam nici cea mai mică pală de aer. Pe măsură ce temperatura începea să urce, desfăceam treptat doar ariciul, apoi jumătate din lungimea fermoarelor, ca până la orele prânzului să deschid complet aceste aerisiri. Am reuşit să fac aceste operaţiuni din mers, dar a fost nevoie de 2-3 zile să „învăţ” geaca şi, mai ales, poziţia aricilor, fermoarelor şi capselor.
Pe faţa gecii sunt mici elemente reflectorizante, două buzunare fără protecţie la apă şi alte două buzunare care oferă 100% protecţie la apă, în care intră fără probleme un telefon cu diagonală mare.
Geaca poate fi ajustată pe lateral prin două reglaje, unul cu arici în partea inferioară, iar celălalt, cu o cataramă reglabilă în partea superioară, sub braţ.
Pe spatele gecii există o zonă de ventilație generoasă, care ajută la evacuarea aerului cald de la interior. Aceasta vine cu aceeaşi soluţie tehnică pentru reglaj ca şi cele două zone ventilate de pe piept. Pentru închiderea, deschiderea şi reglarea acestei ventilaţii fie am apelat la ajutorul colegilor de tură atunci când eram deja îmbrăcat cu geacă, fie realizam ajustări în fiecare pauză de hidratare.
Între 17 şi 25 de grade Celsius am observat că era foarte plăcut să merg cu ventilaţiile de pe faţă închise, dar cu cea de pe spate deschisă, pentru evacuarea aerului cald.
Elementele reflectorizante ajută la o mai bună vizibilitate, iar buzunarul mare de la spate, instalat în partea de jos, fără protecţie la apă, este suficient de încăpător încât să poţi ţine în el stratul de ploaie care, la nevoie, te poate proteja şi de frig, atunci când îţi dai seama că ai îndesat stratul termic undeva la fundul genţilor laterale…
La interior, geaca este livrata fără protecţie la spate, dar are buzunar cu reglaje cu arici pentru instalarea şi reglarea pe înălţime a protecţiilor L1 sau L2 de la SPIDI. Straturile de ploaie şi cel termic (de 100 gr) se instalează la interior şi pot fi purtate şi individual, ceea ce îţi permite să eviţi luarea în bagaj a altor geci pentru serile răcoroase şi/sau ploioase de prin locurile în care ajungi în tura ta.
Există şi un buzunar interior, la piept, în care poţi proteja documentele, iar în partea de jos se află un fermoar pentru conectarea pantalonilor din aceeaşi gamă.
Pantalonii Netrunner H2Out
Numele descrie perfect ceea ce au aceşti pantaloni de oferit: plasă pentru maximă aerisire şi protecţie împotriva apei. Pot spune fără să ezit că sunt cei mai ventilați pantaloni de touring pe care i-am încercat până acum. Fac mult mai suportabile zilele toride în care trebuie să mergi pe motocicletă și câte 12 ore.
Au fost proiectaţi pentru utilizare în climat cald-tropical. Există panouri mari din plasă pe coapse și în partea de jos, pentru a permite trecerea unui flux mare de aer, iar căptușeala detașabilă impermeabilă H2Out poate fi purtată atât în interior, cât şi pe exterior.
Materialul principal al pantalonilor este Nylon 6.6, extrem de rezistent la abraziune și perforare.
Pantalonii beneficiază de zone reflectorizante pentru plimbările nocturne, de zone elastice (tip acordeon) pentru mai mult confort, dar şi de un fermoar de conectare cu gecile SPIDI, pe care nu am avut şansa să-l testez, ţinând cont că geaca coboară suficient la spate, astfel încât să nu simt nevoia de legătură între cele două elemente.
Pantalonii sunt certificaţi clasa AA şi sunt livraţi cu protecţii detaşabile L1 atât pentru genunchi, cât şi pentru şolduri. Doritorii găsesc la SPIDI și protecții L2.
Stratul de ploaie este realizat în întregime din membrană H2Out impermeabilă, rezistentă la vânt și respirabilă. Aceasta este de tip InsideOut (InteriorExterior) – un sistem impermeabil care poate fi purtat atât în interior, cât și în exterior, probabil cea mai bună combinaţie de straturi. Purtat la exterior, protejează de apa şi mizeria de pe drum şi, totodată, oferă un confort sporit şi din punct de vedere termic, deoarece se formează o zonă tampon de aer, cu volum mai mare, ceea ce înseamnă izolare termică mai bună.
SPIDI NKD H2Out – mănuși de tură lungă
Mănușile SPIDI NKD H2Out au fost alegerea mea pentru această tură, deoarece aveam nevoie de o pereche care să combine impermeabilitatea cu lejeritatea în purtare. Am găsit în aceste mănuşi caracteristici ideale pentru călătorii lungi în care existau şanse reale să atât întâlnesc ploi, cât şi zile cu temperaturi ridicate.
Materialele de înaltă calitate, pielea de capră cu rezistență mare la abraziune în combinaţie cu membrana impermeabilă H2Out, cu protecţie la vânt și respirabilă totodată, garantează călătorii uscate în orice condiții.
Mănuşile sunt certificate L1, un standard întâlnit la mai toţi producătorii pentru această gamă de mănuşi.
După 7.400 de km de testat acest echipament în aproape toate condițiile, pot spune nu doar că mi-am făcut o idee destul de clară despre calitatea sa, ci și că m-am obișnuit cu el într-atât încât sigur îmi va rămâne partener de drum mult timp de acum înainte. Acum îmi mai rămâne un singur aspect de testat: rezistența în timp, mai precis câte zeci de mii de kilometri va rezista în condițiile îngrijirii sale conform instrucțiunilor.
Tura noastră s-a numit Roundabout the Baltics
Pe canalul de YouTube al motoADN găsiți și review-uri video la echipamentele SPIDI.
Acest material a fost publicat și în Revista motoADN. O poți citi gratuit aici.