Skip to main content
Finanțare și Asigurare

Nouă directivă de asigurări în UE pentru motociclism sportiv

By 25 octombrie 2021martie 22nd, 2022No Comments

Noi reguli...

...pentru asigurările moto.

Parlamentul European a votat pentru o nouă directivă de asigurări care salvează activitățile de motociclism sportiv

Poate că nu ați observat, dar cursele de motociclete și alergatul pe circuit, în general, au devenit aproape imposibile în Uniunea Europeană, din cauza unei decizii a Curții Europene de Justiție care făcuse obligatorii asigurările de răspundere civilă pentru motociclete și mașini pe pistele de curse. Acest lucru ar fi făcut ca orice utilizare a pistelor de curse să nu mai fie accesibilă. Din fericire, Uniunea Europeană a evitat acest lucru prin adoptarea unei modificări a legii.

Circuit moto
Acțiunile de motociclism sportiv au luat amploare și în țara noastră

La 21 octombrie 2021, Parlamentul European a adoptat, aproape în unanimitate, Acordul provizoriu privind noua Directivă a Asigurărilor Auto. Aceasta încheie un proces foarte lung de revizuire a directivei existente, după ce Curtea Europeană de Justiție declarase în celebrul caz Vnuk că directiva se referea și la daune cauzate de vehicule care nu circulă pe drumurile publice, cum ar fi tractoare agricole, mașini de tuns iarba și motociclete de curse. Acest lucru a avut consecințe uriașe pentru activitățile de motociclism sportiv, precum cursele de motociclete, antrenamentele și testele pe piste.

În acordul adoptat acum (cu 689 de voturi pro și doar 3 împotrivă), vehiculele care nu sunt destinate pentru drumuri publice, precum tractoarele agricole care nu intră pe drumurile publice, mașinile motorizate de tuns iarba și motocicletele și mașinile care sunt folosite exclusiv „într-o zonă restrânsă și delimitată, în așa fel încât traficul obișnuit, publicul sau orice parte care nu are legătură cu activitatea să nu poată împărtăși, efectiv sau potential, traseul pe care se circulă”, precum și bicicletele electrice și trotinetele electrice sunt excluse de la domeniul de aplicare a directivei. De asemenea, directiva oferă mai multe garanții și o acoperire minimă armonizată atunci când cineva are un accident într-o altă țară și când emigrezi într-un alt stat membru, istoricul revendicărilor va fi valabil în noua țară de reședință.

Motocross
Noile reglementări ar putea crește interesul pentru sportul moto în România

Memba Parlamentului European, Dita Charanzová, raportor al Comisiei pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului, a declarat: „Astăzi este o zi bună pentru toți utilizatorii de vehicule din Europa și pentru oricine care, din păcate, este rănit într-un accident. Dacă compania ta de asigurări dă faliment, vei fi acoperit. Istoricul armonizat al revendicărilor nu va mai oferi nicio justificare discriminării șoferilor buni în UE. Am protejat utilizarea bicicletelor electrice, confirmând că acestea nu necesită asigurare europeană. Și am pus capăt incertitudinii din jurul sporturilor cu motor europene, care pot continua să concureze fără cerințe de asigurare imposibile. Acestea sunt exemple concrete ale unei Europe care lucrează pentru cetățenii săi.”

Dita Charanzova
Dita Charanzová, raportor al Comisiei pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului

Comentariu al secretarului general FEMA, Dolf Willigers: „Aceasta este o veste foarte bună. Directiva revizuită privind asigurările auto înseamnă o îmbunătățire majoră pentru toți proprietarii de motociclete. Cei care circulă cu motocicleta doar pe șosea profită de cele mai bune prevederi transfrontaliere, deținătorii de vehicule istorice care abia ies pe șosea profită de ea și bineînțeles că activitățilede motociclism sportiv profită de ea. Deci, suntem foarte bucuroși de acest rezultat și o felicit pe raportortoarea Dita Charanzová pentru acest rezultat excelent.”

Dolf Willigers
Dolf Willigers, Secretar General al F.E.M.A.

Puteți vedea mai jos un videoclip al europarlamentarei Dita Charanzová, raportoare pentru MID, prezentând rezultatul acordului Parlamentului European.

Sursă: FEMA